00:09|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آذر 1398 - 07:12
کد خبر: 13440
باریش گزارش می‌دهد:

گردشگری زمستانی در ارومیه یخ‌زده است

گردشگری زمستانی در ارومیه به لطف تدبیرهایی که هیچ‌وقت نشده و نمی‌شود، یخ‌زده است.
گردشگری زمستانی در ارومیه یخ‌زده است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه به سبب برخورداری از طبیعت چهار فصلی که دارد از جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیار زیادی برخوردار است.

در هر فصلی که به ارومیه سفر داشته باشید می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بکر آن استفاده کنید. اما با شروع بارش برف در فصول سرد و اواخر پاییز چهره دیگری از جاذبه‌های طبیعی را در این شهر به نمایش می‌گذارد.

پیست خوشاکوی ارومیه یکی از جاذبه‌های مهم ارومیه برای گردشگری زمستانی است البته به شرط آنکه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر بومی و غیربومی داشته باشد که به لطف تدابیری که هر ساله وعده داده شده و عمل نمی‌شود، در حال حاضر از کمترین امکانات گردشگری زمستانی هم برخودار نیست.

ذکر نام پیست برای خوشاکو با این امکانات خنده‌دار است

احمدی از مخاطبان باریش‌نیوز در پیامی نوشته است که گفتن کلمه پیست به خوشاکو بیشتر شبیه یک مزاح است چون در حال حاضر این پیست کمترین امکانات را هم برای کسانی که برای گردش در روزهای برفی به این منطقه می‌روند را هم ندارد.

این شهروند ارومیه‌ای گفته است: در مقابل پیست موجود در سایر استانها خوشاکو با این امکانات موجود بیشتر شبیه یه منطقه برفی است چون خیلی از مسافرینی که در زمستان برای تفریح به این منطقه می‌روند مثل دهه 70 هنوز از وسایل ابتدایی مانند تیوپ برای برف بازی استفاده می‌کنند.

غفلت از سرمایه‌گذاری گردشگری زمستانی در ارومیه

علیرضا از دیگر مخاطبین باریش‌نیوز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش در این رابطه گفت: گردشگری زمستانی در ارومیه معنی و مفهوم به معنی خاص کلمه ندارد و هیچ نوع سرمایه‌گذاری برای استفاده از فرصت‌های آن نشده است.

این مخاطب با بیان اینکه گردشگری زمستانی در ارومیه تنها به برگزاری جشنواره‌هایی با محتوای ضعیف و فقط با عنوان‌های جذاب خلاصه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها از فرصت فصل زمستان برای جذب گردشگر و ارزآوری استفاده می‌کنند ولی در شهر ما این ظرفیت به دلیل نداشتن امکانات تباه می‌شود.

امکانات دهه 70 برای منطقه گردشگری خوشاکو

محمدزاده از دیگر مخاطبان باریش نیوز است که واکنش به خبر بارش برف در منطقه گردشگری خوشاکو گفته است، ارومیه از نظر گردشگری برای همه فصل‌ها ظرفیت دارد ولی حیف که از نظر امکانات در مناطق گردشگری بسیار ضعیف است.

براساس این گزارش؛ گردشگری زمستانی در ارومیه خیلی وقت است به کما رفته، ظرفیتی که با اندکی تدبیر و البته اقدام عملی می‌توانست حال و روز ارومیه و آذربایجان‌غربی را از نظر کسب درآمد و توسعه اقتصاد بهتر کند و فرصت‌های جدیدی شغلی را برای مردم فراهم سازد اما صد افسوس که ما برای تبدیل چنین ظرفیت‌هایی که درآمدهای پایدار استانی هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم!.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید