17:51|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آذر 1398 - 06:24
کد خبر: 13438
پیگیری پیام‌های مردمی باریش؛

آنفولانزا و صف‌های طولانی برای پزشک کودکان در ارومیه

پزشک کودکان در تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان از جمله بیمارستان امام‌رضا ارومیه به صورت دائم و در شیف‌‌های صبح و عصر مستقر هستند.
آنفولانزا و صف‌های طولانی برای پزشک کودکان در ارومیه

صادق اسمعیل‌زاده، مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی در گفت‌‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز، در رابطه با کمبود پزشک متخصص کودکان در مراکز درمانی تأمین اجتماعی ارومیه اظهار کرد: با کمبود متخصص کودک مواجه نیستیم ولی به‌خاطر فصل شیوع آنفولانزا تمام درمانگاه‌های بیمارستانی و تخصصی سطح کشور با مشکل افزایش مراجعه‌کننده مواجه هستند و طبیعتا مدت انتظار بالاتر می‌رود.

وی در ادامه در رابطه با افزایش تعداد پزشک متخصص در درمانگاه‌های بیمارستانی افزود: امکان افزایش متخصصان خارج از برنامه وجود ندارد ولی تعداد پزشکان عمومی در درمانگاه‌ها افزایش یافته است.

اسمعیل‌زاده با اشاره به برخی کلینیک‌های سطح شهر تصریح کرد: در بعضی از کلینیک‌های ارومیه 2 الی سه متخصص کودک همزمان در حال انجام وظیفه هستند، حتی بیمارستان امام‌رضا ارومیه در شیفت صبح با 3 متخصص کودک در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است ولی باید توجه داشت که در استان‌های سردسیر در این مقطع از سال با پیک تعداد مراجعه‌کنندگان مواجه هستیم.

مدیردرمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی در پایان افزود: شیفت عصر و شب درمانگاه‌های بیمارستانی به صورت گردشی بین متخصصین کودک برنامه‌ریزی می‌شود و ارائه خدمات درمانگاهی کودکان به صورت تخصصی در بیمارستان مطهری ارومیه ارائه می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید