21:03|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آذر 1398 - 08:25
کد خبر: 13427
باریش گزارش می‌دهد:

سفره‌های کارگری هر روز کوچکتر از دیروز

شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی در یکسال گذشته باعث شده سفره های بسیاری از مردم از جمله اقشار کارگری هر روز کوچکتر از گذشته شود.
 سفره‌های کارگری هر روز کوچکتر از دیروز

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، تشدید شرایط اقتصادی باعث شده تا گرانی گریبان تمامی اقلام اساسی در بازار را بگیرد.
فشار اقتصادی تقریبا زندگی اکثر قشرهای مردم را با مشکل مواجه کرده است و یکی از طبقاتی که بیشتر از سییر اقشار در این گرانی‌ها آسیب بیشتری دیدند، کارگران هستند که معمولا هم به صورت روزمرد کار می‌کنند.
معمولا قشر کارگران با درآمد کمتری که دارند نمی‌توانند تمامی نیازهای مالی زندگی خود را تأمین کنند و این امر لطمه زیادی به زندگی آنان وارد کرده است. 
حقوق کارگری کفاف هزینه‌های زندگیمان را نمی‌دهد
 محمدرضا یکی از شهروندان ارومیه‌ای  با ارسال پیامی به باریش‌نیوز در مورد گرانی کالاها در سطح بازار گفت: حجم مواد لبنی روز به روز کمتر می‌شود اما قیمت آن نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است.
 وی ادامه داد: خانواده‌هایی که توان مالی خوبی ندارند چطور می‌توانند مواد لبنی مورد نیاز خود را تأمین کنند؟
این شهروند افزود: با این شرایط اقتصادی قیمت مرغ و گوشت هم بسیار افزایش پیدا کرده و اقشاری که از طریق کارگری نیاز مالی خود را تأمین می‌کنند نمی‌توانند با در آمد کم گوشت مصرف کنند.
افزایش قیمت‌های خودسرانه، به دست فروشندگان
محسن در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، در مورد وضعیت گرانی و گرانفروشی در سطح بازار اظهار کرد: متاسفانه شرایط بد اقتصادی باعث شده تا بسیاری از فروشندگان از این شرایط سوء استفاده کرده و اقدام به گرانفروشی می‌کنند.
وی گفت: سازمان نظارت و بازرسی نیز نتوانسته نظارت مستمر انجام دهد و از بروز گرانفروشی در بازار جلوگیری کند.  
زندگی کارگران فصلی سخت شده است
رضا یکی از کارگران فصلی در شهر ارومیه است و در حال حاضر که در فصول سرد سال قرار گرفته‌ایم وی کار مناسبی برای فعالیت و کسب درآمد پیدا نکرده است.
رضا گفت: هیچ‌گونه ثباتی در بازار وجود ندارد و شرایط بد اقتصادی باعث شده قیمت کالاها به شدت افزایش یابد.
این شهروند ادامه داد: درآمد کارگران کفاف هزینه‌های زندگی 
آنان را نمی‌دهد و این گرانی باعث شده تا سفره کارگران کوچک شود. 
گرانی با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است و اگر این روند ادامه داشته باشد بسیاری از مواد غذایی از سفرهای اقشار ضعیف جامعه حذف می‌شود.
خانواده‌های زیادی هستند که در شرایط کنونی محتاج نان شب خود و خانواده خود هستند و مسئولان هیچ‌گونه اقدام قابل توجهی برای حمایت از آنان و ایجاد ثبات در بازار انجام ندادند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید