17:02|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1398 - 07:28
کد خبر: 13364

اتصال دوباره و جان گرفتن بازارهای مجازی

گسترش استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی مانند اینترنت در چند سال اخیر در کنار ایجاد فرصت‌های کسب درآمد باعث به وجود آمدن مشاغل جدید در عرصه مهارت‌های شغلی شد البته فرصت هایی که تنها به اشاره‌ای بند هستند.
اتصال دوباره و جان گرفتن بازارهای مجازی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، قطعی چند روزه سراسری اینترنت باعث شد بسیاری از کسب و کارهایی که در چند سال اخیر در فضای مجازی پا گرفته بودند با رکورد مواجه شوند.

همچنین قطعی چند روزه اینترنت باعث سردرگمی و نگرانی صاحبان مشاغلی شد که ماهیت وجودی آنها به اتصال اینترنت بستگی دارد. در این یک هفته بسیاری از مشاغل به حالت رکورد درآمدند، بسیاری از افراد با خطر از دست دادن موقیعت شغلی شان روبرو شدند و بسیاری از فعالیت‌هایی که به نوعی به اینترنت بستگی داشت، کار و بارشان لنگ شد.

در این رابطه خبرنگار باریش‌نیوز نظر برخی از کاربران را در خصوص مشکلاتی که از نبود اینترنت در زندگی روزمره شان ایجاد شده را جویا شده است.

مشتریانی که دست‌خالی راهی شدند

علیرضا، صاحب کافی‌نت در یکی از خیابان‌های پرتردد ارومیه در این خصوص گفت: از زمانی که اینترنت قطع شده کار و کاسبی کافی نت‌ها هم مختل شده چون بسیاری از سفارش کارها مربوط به دانشجویان و دانش آموزان است که باید در سایت‌های مختلف سرچ شود در حالی که مرورگرها اصلا باز نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در این چند روز هر کس برای کارهای اینترنتی مراجعه کرده که نیاز به دسترسی به سایت‌های مختلف داشته با دست خالی از مغازه بیرون نرفته است. قطعی این چند روز تاثیر منفی در روند درآمدمان داشته در حالی که ماهانه بالای یک و نیم میلیون تنها اجاره مغازه باید بدهم.

بار گرانی از هر نوع که باشد بردوش خانواده‌های کم درآمد است

مهلقا زن سرپرست خانواری است که در چند سال اخیر به سبب فضای مجازی کار و کاسبی اش در بازار رونق گرفته و می‌تواند هزینه‌های خود و خانواده سه نفره‌اش را تامین کند، در این رابطه به خبرنگار باریش گفت: در این یک هفته که اینترنت قطع شده تعداد مشتریانش به کمتر از چند مورد رسیده است.

وی با گلایه از اوضاع اینترنت گفت: بیشتر مشتریانی که سفارش غذاهای خانگی و یا دسر و انواع غذاها را می‌دهند از فضای مجازی هستند که آنهم بیشتر برای مهمانی‌ها و دروهمی هایشان است.

این زن سرپرست خانوار تصریح کرد: گرانی از هر نوع که باشد بیشتر بار تحملش بر دوش خانواده‌های ضعیف و کم‌بضاعت است و اگر در این بین مشکلاتی از قبیل نبود دسترسی به بازار فروش هم باشد که بدبختی افرادی مثل ما صد برابر می‌شود.

کسب و کارهایی که بدون اینترنت به کما رفتند

محمدی از جمله کسانی که در ارومیه فروشگاه اینترنی دارد و به گفته خودش در چند سال اخیر برای رونق کسب و کارش هزینه های زیادی کرده است، به خبرنگار باریش گفت: در هفته اخیر درآمد این فروشگاه به دلیل مختل شدن اینترنت نزدیک به صفر شده است.

وی با ناراحتی از وضعیت موجود، ادامه داد: کل هزینه‌های مالی خانواده ام بستگی به فروشگاه اینترنتی دارد و در حالی که این هفته فروش نداشتم ولی باید اجاره خانه بپردازم و هزینه سرویس مدرسه دخترم را بپردازم.

این مالک فروشگاه اینترنتی خاطرنشان کرد: قطعی اینترنت در یک هفته اخیر باعث شده که امنیت شغل‌ها در فضاهای مجازی نیز با مشکل روبرو شود و دیگر نمی‌توانیم تنها به بازارهای اینرنتی دل خوش باشیم و باید به فکر چاره ای اساسی‌تر باشیم.

از ساعت‌های پایانی روز گذشته پس از چند روز قطعی اتصال مشترکین خانگی به شبکه اینترنت آرام آرام در مرحله اجرا قرار گرفت و صبح امروز بسیاری از مشترکین توانستند با اتصال اینترنت خانگی فضاهای مجازی دسترسی پیدا کنند، گرچه هنوز این دسترسی در تلفن‌های همراه با محدودیت‌هایی مواجه است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید