14:05|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 03 آذر 1398 - 06:58
کد خبر: 13362
باریش گزارش می‌دهد:

برای هر هزار نفر یک‌سال انتظار

انتظارها برای ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه در حالی امسال بعد از 15 سال به پایان رسید که این ورزشگاه علیرغم همه تعریف و و تمجیدهای مسئولان هنوز فاقد امکانات اولیه میزبانی از دیدارهای ورزشی است.
برای هر هزار نفر یک‌سال انتظار

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، افتتاح بسیاری از پروژه‌ها در ارومیه در کش و قوس وعده‌ها مانده، یکی از این پروژه‌ها ورزشگاه ارومیه بود که هرازگاهی مسئولین تاریخ‌های مهم تقویم را برای افتتاح آن مشخص می‌کردند، ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه از جمله پروژه‌هایی است که پس از 15 سال افتتاح شد اما رویای جوانان دیروز را در انتظار این افتتاح به میانسالان امروز مبدل کرد ولی هنوز راه به جایی نبرده است و در حال حاضر روز به روز، ماه به ماه و سال به سال پس از وعده افتتاح به وعده تکمیل آن زمین به زمانی دیگر بعدی موکول می‌شود، تا حدی که دیگر تعداد وعده‌ها از دست خارج شده و در دسترس نیست.

15 سال پیش در بلوار استاد شهریار (جاده انهر) ارومیه چکشی به منظور ساخت ورزشگاهی مدرن به زمین زده شد، مدت‌ها در انتظار افتتاح ماندیم، سرانجام این ورزشگاه افتتاح شد اما با چه وضعیتی.

عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه از سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع آغاز شده، ولی به دلایل مختلف که اکثر پروژه‌های عمرانی آذربایجان‌غربی با آن مواجه هستند از جمله کمبود اعتبار، ضعف پیمانکار، معارض ملکی پس از سال‌های طولانی به مرحله افتتاح رسید اما این نیز هیچ سودی نداشت.

در سال‌های گذشته که ارومیه نقش آنچنانی در فوتبال ایران نداشت و به بیان دیگر تیم شاخصی در سطوح بالای فوتبال ایران نداشت شاید نیاز ضروری به احداث فوری و تکمیل آن حس نمی‌شد اما در حال حاضر با توجه به حضور تیم فوتبال 90 ارومیه در لیگ دسته اول، نیازها بیش از پیش به افتتاح و تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه احساس می‌شود.
مدت‌هاست مردم به خصوص جوانان ورزش دوست آذربایجان‌غربی منتظر معلوم شدن سرنوشت این پروژه هستند، ولی حال که این پروژه افتتاح شد مگر از نظر کیفیت و ساخت جوابگوی نیازهای شهری است؟

شکی در این نیست که آن زمان این پروژه به طور نسنجیده و بدون درنظر گرفتن آینده این پروژه وارد فاز عملیاتی شده است، زیرا نه آن زمان این ورزشگاه از نیازهای اساسی شهر ارومیه محسوب می‌شد که هیچ جایی در میدان‌های فوتبال نداشت و نه از نظر مکان جغرافیایی در محل درستی قرار گرفته است. بلکه تنها 15 سال تمام هر ساله بودجه کلانی به آن اختصاص یافته است و سرمایه‌های شهری بدون حصول نتیجه از بین رفته است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا جوابگوی نیازهای مردم و ورزشکاران شهر خواهد بود؟ شهری که اکنون دارای یک تیم فوتبال است.

در حال حاضر نیز تیم نود ارومیه در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور روز سه‌شنبه 5 آذر میزبان تراکتور تبریز است اما هنوز محل برگزاری این بازی مشخص نشده و دو ورزشگاه ارومیه فاقد شرایط میزبانی هستند.

با توجه به اینکه ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه فاقد شرایط میزبانی است برگزاری بازی تراکتور با نود در این ورزشگاه منتفی است حال باید منتظر ماند تا محل برگزاری مشخص شود.

بدون شک استادیوم تختی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای تیم 90 ارومیه باشد زیرا روز به روز بر هواداران این تیم افزوده می‌شود به حدی که دیگر جایی در استادیوم تختی باقی نمی‌ماند و حال که تیم ارومیه‌ای در این استادیوم کوچک به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌رود باید شاهد هوادارانی باشیم که به دلیل کمبود فضا پشت درهای بسته استادیوم می‌مانند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید