19:08|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آبان 1398 - 05:18
کد خبر: 13355
یادداشت:

پارتی نداشته باشی، شغل هم نداری!

متاسفانه در شرایط فعلی داشتن شغل مناسب و رهایی از بیکاری معضل بزرگی برای جوانان به وجود آورده است به طوری که در بسیاری از موارد باید پارتی داشته باشی تا بتوانی در جایی مشغول به کار شوی.
پارتی نداشته باشی، شغل هم نداری!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیکاری و نبود مشاغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی جوانان مسئله بسیار مهمی در جامعه است که مسئولان و متولیان نسبت به آن بی تفاوت هستند.
متاسفانه جوانان با علاقه و استعدادی که دارند نمی‌توانند بعد از اتمام مراحل تحصیلی خود در شغل و رشته‌ای که دوست دارند فعالیت کنند و با درآمد مناسب زندگی خود را بگذرانند.
این مسئله در جامعه کنونی به یکی از دغدغه‌های بزرگ قشر جوان تبدیل شده است چرا که یکی از مؤلفه‌های مهم و اساسی در فعالیت‌های شغلی علاقه و داشتن استعداد است.
تعداد زیادی از تحصیلکرده‌های دانشگاهی بدون اینکه مهارت خاصی در دانشگاه داشته باشند از مراکز آموزشی فارغ التحصیل می‌شوند و بعد از آن باید چند سالی نیز بیرون از دانشگاه جویای کار و مهارت باشند تا بلکه بتوانند در زمینه مناسبی مشغول به کار شوند.
این در حالی است که دانشگاه‌ها نیز خروجی مناسبی ندارند و باید بیش از این به فکر مهارت و کارهای عملی مطابق با رشته‌های تحصیلی باشند.
استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در رشته‌های مختلف تا حد زیادی در رشد و توسعه جامعه اثر گذار است اما متاسفانه چیزی که بیش از همه در شرایط فعلی به چشم می‌خورد پارتی بازی‌های شغلی است.
به گونه‌ای که وقتی از فردی می‌پرسی که آیا توانستی در شغل و رشته‌ای که دوست داشتی فعالیت کنی؟! بر می‌گردد و می‌گوید: شغل کجا بود آقا! الان بخواهی در جایی وارد شده و فعالیت کنی باید پارتی داشته باشی...!
شاید شما هم بارها این جمله را شنیده باشید، جمله‌ای که حسرت نداشتن شغل در رشته‌های مورد علاقه را برای جوانان روز به روز بیشتر می‌کند.
با این حال هنوز که هنوز است جوانان فقط با پارتی می‌توانند به شغلی دست یافته و مشغول به کار شوند.   
کاش مسئولانی که میز ریاست را چسبیده و سعی دارند که چند شغل را یک جا مدیریت کنند و یا به دنبال فرصتی برای پارتی بازی برای فامیل و آشنایان خود می‌گردند، قدری تأمل کنند و زمینه را برای اشتغال جوانانی که در حسرت شغل هستند مهیا کرده و عدالت را در سطح جامعه برقرار کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید