12:10|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1398 - 07:45
کد خبر: 13328
یادداشت:

اشتغال با نرم‌افزار به شرط حمایت!

اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد برای هر استان بسیار مهم و حیاتی است که بعد از تمامی ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی به تازگی تولید برنامه‌های موبایلی به این ظرفیت‌ها اضافه شده است.
نرم‌افزاهایی که به کمک اشتغال می‌آید اما به شرط حمایت!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان دارد یکی از این مزیت‌ها وجود 967 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری نخجوان، عراق و ترکیه و همچنین پنج پایانه مرزی، 9 گمرک و بازارچه است.

در پی دقت به امر اقتصاد مقاومتی، مبادلات اقتصادی با کشور‌های همسایه وجود دارد که امری ضروری و از جمله روش‌های نقش آفرینی در تجارت جهانی، گسترش تولیدات داخلی و تبادلات بین مرزی است و باید این مسئله را در نظر داشت که یکی از راه‌های گسترش همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد بازارچه‌های مرزی است و به‌ عنوان بخشی از یک راه‌ حل اقتصادی برای کاهش بحران‌های منطقه‌ای، می‌تواند در مناطق مرزی ثبات ایجاد کند.

اما به تازگی ظرفیت‌های به خصوصی در آذربایجان‌غربی یافت شده است که یکی از آن‌ها تولید برنامه‌های موبایلی است.

سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط نرم‌افزار ارائه دهنده برنامه‌های موبایلی، کافه‌بازار، در بخش تولید برنامه‌های موبایلی رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.

فعالیت ۸۴۰ تیم برنامه‌نویس در حوزه نرم‌افزار و انیمیشن در آذربایجان‌غربی مهمترین عامل کسب این رتبه است.

آذربایجان‌غربی طی ۲ سال گذشته توانسته بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ برنامه موبایلی را تولید و روانه بازار هدف کند.

اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از تمامی فعالان عرصه تولید محتوای فناورانه حمایت کرده و در حد توان برای رفع موانع آن‌ها تلاش می‌کند.

جشنواره تولید محتوای فناورانه در استان با هدف شناسایی و حمایت و پشتیبانی از فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

جشنواره تولید محتوای فناورانه، هشتم اسفند امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ بهمن امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کنند.

سالانه بیش از یک هزار و ۶۰۰ فارغ التحصیل فناوری اطلاعات در آذربایجان‌غربی وجود دارد، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش تولید ثروت و ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شده است و با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب این بخش زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه نیز فراهم می‌شود.

با توجه به تمامی این گفته‌ها آذربایجان‌غربی علاوه بر تمامی ظرفیت‌های خود این ظرفیت را نیز در دل خود نهفته است که نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری است پس در همین راستا این رسانه آمادگی دارد تا هر گونه حمایت عملی که منجر به توسعه و رونق کسب و کار جوانان استان در عرصه برنامه‌های الکترونیکی شود، را بازتاب دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید