17:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1398 - 07:28
کد خبر: 13327
باریش گزارش می‌دهد:

بازار دارو / این قسمت مخدودش کردن قیمت‌ها

این روزها قیمت‌های متفاوت و مخدودش شده بر روی همه کالاهای اساسی مشاهده می‌شود و در این قسمت نوبت به قیمت‌ مخدودش شده دارو در داروخانه‌ها رسید.
بازار دارو / این قسمت مخدودش کردن قیمت‌ها

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، مخدودش کردن قیمت و جایگزینی قیمت جدید بر روی کالاهای اساسی این روزها در همه‌جا مشاهده می‌شود.
به گفته مسئولان مربوطه، مخدودش کردن قیمت به دست فروشندگان و در ادامه جایگزینی قیمت جدید بر روی کالا تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.
در شرایط نامناسب اقتصادی یکی از مکان‌های که مخدودش کردن قیمت بسیار به چشم می‌خورد داروخانه‌ها هستند که روزانه پیام‌های زیادی از سوی مخاطبان باریش‌نیوز با عنوان مخدودش کردن قیمت روی داروها دریافت می‌شود و مردم خواستار حل این مشکل هستند.
قیمت‌های مختلف و بی‌ثبات در داروخانه‌های ارومیه 
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: هر دو ماه یک بار برای تهیه داروهای پدرم به داروخانه مراجعه می‌کنم  و هر بار با قیمت جدید مواجه می‌شوم.
وی افزود: تهیه دارو در شرایط کنونی بسیار سخت شده است و از سوی دیگر بی ثباتی در اعمال قیمت‌ها مردم را کلافه کرده است.
این مخاطب ادامه داد: آیا داروخانه‌ها اجازه مخدودش شدن قیمت بر روی دارو را دارند یا نه؟! مسئولان باید بیش از پیش از بروز این تخلفات جلوگیری کنند.
درج سه قیمت متفاوت بر روی دارو!
حسین از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی نوشت که برای تهیه دارو برای پسرم به داروخانه رفتم و وقتی قیمت آن را از فروشنده جویا شدم و با قیمت روی  کالا بررسی کردم شاهد ناهماهنگی بین قیمت شدم.
وی گفت: سه قیمت متفاوت بر روی دارو درج شده بود و بدون اینکه نظارتی بر این مشکل صورت گیرد کالا با قیمت‌های مخدودش شده و متفاوت به دست مشتری می‌رسید.
عدم درج قیمت و گرانفروشی پیگرد قانونی دارد
محمد اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، اظهار کرد: درج قیمت روی کالاها یکی از ملزمات قانون است، برخی فروشندگان قیمت را روی کالا درج نمی‌کنند تا پیش مقدمه‌ای برای گران فروشی ایجاد کنند.
وی افزود: عدم درج قیمت روی کالاها تخلف محسوب می‌شود و در ماده قانونی نیز مجازاتی برای متخلفین در نظر گرفته شده که سازمان تعزیرات حکومتی در صورت هر گونه دریافت گزارش از متخلفین،به طور جدی با آنان برخورد خواهد کرد.
مردم توان خرید دارو با قیمت‌های متفاوت و زیاد ندارند
سارا یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: قیمت‌های سلیقه‌ای باعث شده تا مردم بی‌اعتماد شده و توان خرید نداشته باشند.
وی افزود: دارو یکی از ملزومات مهم برای افرادی که از بیماری رنج می‌برند هست و در صورت عدم استفاده از دارو جان فرد به خطر می‌افتد.
این شهروند ادامه داد: مسئولان باید برای تأمین دارو در داروخانه‌ها و از سوی دیگر نظارت بر قیمت‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و از بروز تخلفات جلوگیری کنند.
در وضعیتی که شرایط نا‌بسامان اقتصادی زندگی مردم را مختل و با مشکل مواجه کرده است نظارت و بازرسی در بازار و به ویژه در داروخانه‌ها به جهت حساسیت بیشتری که وجود دارد باید بیش از پیش انجام شود.
با وجود اینکه مخدودش کردن قیمت و درج قیمت جدید به دست فروشندگان تخلف است اما همچنان با شدت بیشتر در اکثر مغازه‌ها و داروخانه‌ها مشاهده می‌شود و باید هر چه سری‌تر بازرسی و برخورد جدی صورت گیرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید