05:07|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1398 - 06:56
کد خبر: 13326

دوربرگردانی که ایمنی لازم را ندارد

دوربرگردان غیراستاندارد ابتدای محور ارومیه به سلماس یکی از پرترددترین و پر ترافیک‌ترین نقاط ترافیکی در محدوده شهری است که نیاز به بازبینی و اصلاح جدی دارد.
دوربرگردانی که ایمنی لازم را ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اگر در ساعت پیک تردد گذرتان به ورودی شهر از سمت سلماس بیفتد و مجبور به عبور از دوربرگردان این جاده شوید، بعید نیست با ترافیک چند ساعته در این محل مواجه شوید.
محور ارومیه به سلماس به گفته مسئولان ترافیکی استان به سبب تعدد تصادفات مرگ‌بار‌ترین محور جاده‌ای استان است.
به گفته سرهنگ عباس فرمانی رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، بیشترین تصادفات در ۶ محور ارتباطی استان به ترتیب شامل محور اورمیه به سلماس، ارومیه_مهاباد، محور میاندوآب به بوکان، محور ارتباطی ماکو_خوی، مهاباد_میاندوآب و پیرانشهر_سردشت است.
دوربرگردان ورودی از طرف سلماس استاندادهای ایمنی را ندارد
دور برگردان ابتدای محور ارومیه به سلماس به شکل واضحی از استانداردهای حمل و نقل جاده‌ای به دور است که توان هدایت حجم گسترده‌ ترافیک را به هیچ وجه نداد.
مستقر بودن دانشگاه آزاد ارومیه در ابتدای این محور نیز مزید بر مشکلات ترافیکی است به طوری‌که دور زدن در پیک ترافیکی از مقابل دانشگاه سبب مشکلات زیادی برای رانندگان می‌شود.
استفاده از تقاطع‌های غیرهم‌سطح، یکی از بهترین روش‌های ایمن‌سازی دوربرگردان‌ها است که یاری مسئولان به ویژه شرکت ساخت و توسعه را می‌طلبد.
با این وجود انتظار می‌رود این دوربرگردان به شکل حداقل موقت ایمن سازی شود، چرا که با کنترل موارد ساده‌ای می‌توان از حجم ترافیکی کاست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید