00:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آبان 1398 - 10:40
کد خبر: 13323
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی خطاب به مسئولان:

تلاش شود تا گرانی معیشت مردم را سخت نکند

اکنون که مسئولان افزایش قیمت بنزین را انجام داده‌اند، باید دقت کنند تا مردم در فشار نباشند.
تلاش شود تا گرانی معیشت مردم را سخت نکند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: اکنون که مسئولان افزایش قیمت بنزین را انجام داده‌اند، باید دقت کنند تا مردم در فشار نباشند. در کنار این امر، با شرایط موجود مردم هم باید رعایت انصاف را سرلوحه امور قرار دهند تا از این مرحله با سربلندی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی نماد وحدت و بستر زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی است، افزود: دفاع از فلسطین، سوریه و دیگر کشورهای آزادی‌خواه نشان‌دهنده این موضوع است که وحدت میان مسلمانان مقدم بر نژاد و مذهب است.

این مسئول تاکید کرد: در آذربایجان غربی باید در راستای همین محور حرکت کنیم و استان نماد وحدت اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام قریشی، خاطرنشان کرد: مسئله افزایش نرخ بنزین با نظر اقتصاددانان و با تدبیر دولت انجام شده، هرچند کاش این قیمت‌ها به مرور بالا رفته و با تاثیر کمتر افزایش می‌یافت.

وی گفت: باید تلاش شود که این گرانی موجب اختلال در زندگی مردم نشود، در کنار آن هم مردم باید دقت کنند و با افزایش ناگهانی قیمت بنزین نسبت به افزایش قیمت سایر اقلام اقدام نکنند.

امام جمعه ارومیه، بیان کرد: با وجود تأکیدات چند باره رهبر انقلاب بر مدیریت اصولی، باید مسئولان دولتی پاسخگو باشند که چرا به موقع اقدام درست نکردند و در مورد کارت سوخت و افزایش نرخ بنزین اقدامات متضاد انجام دادند؟ باید خود دولت باتدبیر و کمک به قشر ضعیف نسبت به اصلاح وضعیت اقدام کند.

وی، با اشاره به اینکه در سفر چندی پیش رییس‌جمهور به استان، انتقادات به مسئولان دولتی اعلام‌شده، بیان داشت: اکنون که مسئولان افزایش قیمت بنزین را انجام داده‌اند، باید دقت کنند تا مردم در فشار نباشند. در کنار این امر، با شرایط موجود مردم هم باید رعایت انصاف را سرلوحه امور قرار دهند تا از این مرحله با سربلندی عبور کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: برای داشتن زندگی اصولی باید به خدا تکیه کرد و صداقت را در زندگی جاری کرد. مسئولان دستگاه‌های مختلف و به خصوص قوای سه‌گانه باید با صداقت برخورد کنند و در جامعه دوقطبی ایجاد نکنند.

وی افزود: قابل‌قبول نیست که روسای ۳ قوه اختلافاتشان را به سطح جامعه بکشانند. برخورد با فساد باید با اسناد روسای قوا و همراهی همه آن‌ها انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه ورود جدی قوه قضائیه قابل‌ستایش است و باید سایر مسئولان در صورت داشتن اسناد ارائه دهند تا برخورد شود، یادآوری کرد: در موضوع مذاکره باید دقت شود تا دچار خطا نشوند با توجه به اینکه رهبر انقلاب مذاکره با آمریکا را ممنوع کرده‌اند و در خصوص دیگر کشورها هم تذکر داده‌اند که با نهایت توجه انجام شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید