14:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1398 - 09:44
کد خبر: 13321
با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه برگزار شد

دوازدهمین کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه عصر امروز، پنجشنبه، 23 آبان ماه جاری با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ارومیه برگزار شد.
جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه برگزار شد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، دوازدهمیت جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه عصر امروز، پنجشنبه، 23 آبان ماه جاری با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ارومیه برگزار شد.

در این جلسه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه با یک نگاه به آذربایجان غربی تغییر ها و تحول ها را به راحتی می توان مشاهده کرد، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین استان های کشور در کشاورزی است.

وی افزود: این استان می تواند با استقاده از ظرفیت های خوب معادن و صنعتی در رده اول تجارت باشد زیرا با چهار  کشور همسایه است.

جهانگیری با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر گردشگری می تواند یکی از کانون های استان باشد، تصریح کرد: دریاچه به‌خاطر حساسیت هایی که روی آن بود به نماد هویتی تبدیل شده است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: آینده دریاچه بایداطمینان بخش باشد که رو به زندگی است و نباید سخنی از مرگ باشد.

مهم ترین مشکل عدم تخصیص آب برای کشت های گلخانه ای است

‍ محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه امیدواریم بودجه تخصیص یدبد برای لایروبی ۱۴۰ کیلومتر رودخانه بحرانی، افزود: مهم ترین مشکل ما عدم تخصیص آب برای کشت های گلخانه ای است.

 وی با بیان اینکه نمی توانیم از بودجه‌های تخصیص شده برای صنعت استفاده کنیم و  به پروژه احیا دریاچه به صورت ملی نگاه می کنیم، افزود: علامت سوال هایی برای مردم پیش می‌آید که من به عنوان استاندار وظیفه دارم سوال کنم، ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

شهریاری تاکید کرد: مردم شمالغرب کشور در حدود 20 میلیون نفر با احیای دریاچه ارومیه از آسیب های آن در امان ماندند و از این رو قدردان دولت هستند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: از سال 96 تا کنون، 350 کیلومتر لایروبی رودخانه ها در استان انجام شده است لذا استان خواهان تامین اعتبار در خصوص اتمام پروژه ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه اقدام ضروری در راستای حفظ و بهبود اکوسیستم شمالغرب کشور است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از بخش های صنعتی و کشاورزی با وجود حضور  سرمایه گذار بنا به برخی از مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه دچار مشکل است.

شهریاری افزود: تخصیص آب کشاورزی برای کشت گلخانه ای از اهم موضوعات در راستای توسعه و گسترش اقتصاد کشاورزی در استان است.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: یک سری تناقض ها در رفتار دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه مشاهده می شود، که از معمترین آن تخصیص آب برای امورات کشاورزی استان های همسایه است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید