09:57|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1398 - 08:21
کد خبر: 13319

زمینه حضور سرمایه‌گذاران در طرح‌های پتروشیمی فراهم شود

مسئولان باید مقدمات حضور سرمایه‌گذاران خصوصی را در طرح‌های پتروشیمی که منجر به اشتغال‌زایی می‌شود، فراهم کنند تا سرمایه‌گذاران ظرفیت پتروشیمی را سنجیده و جذب شوند.
زمینه حضور سرمایه گذاران در طرح‌های پتروشیمی فراهم شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، امروز صبح 23 آبان ماه‌جاری در سفر به میاندوآب اظهار کرد: امروز کشور ایران در اوج تحریم‌های آمریکا بنزین صادر می‌کند و دولت در تلاش است که با وجود تحریم‌ها نگذارد تأمین نیازهای اصلی مردم با مشکل مواجه شود. 
وی افزود: تجربه مدیریتی کشور تجربه مهمی است و این‌ها سرمایه‌های کشور هستند، سرمایه فقط در چاه، معادن و ذخایر دیگر و صنایع بزرگ محدود نشده است و نیروی‌های انسانی تحصیل‌کرده و نخبه سرمایه‌های بزرگ در کشور به شمار می‌روند.
جهانگیری ادامه داد: نباید با انجام کارها و تحولات بزرگ، تحولات کوچک در کشور را فراموش کنیم همان‌طور که تحولاتی که در چند سال اخیر به لحاظ ایجاد امکانات در روستاها اتفاق افتاد بی‌سابقه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با تلاشی که از سوی مسئولان صورت گرفت عملیات آب رسانی، گاز رسانی و سایر اقدامات دیگر در روستاهای کشور اجرایی شد و در آذربایجان‌غربی نیز تحولات خوبی صورت گرفت.
جهانگیری گفت: شهرستان میاندوآب از شهرستان‌های بسیار مهم در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و افتخار بزرگی در استان به شمار می‌رود.
وی گفت: میاندوآب یک شهرستانی با استعدادهای فراوان و نیروی انسانی بسیار خوب است و همچنین از لحاظ  کشاورزی نیز یک منطقه مهم با ظرفیت و شرایط بسیار مطلوب کشاورزی است.
جهانگیری تصریح کرد: ظرفیت و استعدادهای این خطه نعمت بسیار بزرگی است از مسئولان شهرستان درخواست می‌شود کاری برای زرینه رود انجام دهند تا این رود در داخل شهر  زیباتر از وضعیت کنونی شود.
وی گفت: مسئولان باید به مکان‌هایی که مردم تردد و ورزش می‌کنند اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و امکانات خوبی انجام دهند تا رضایت مردم جلب شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: در بخش صنعت و معدن نیز ظرفیت خوبی در شمال غرب کشور وجود دارد و پتانسیل معدنی بسیار قابل توجهی در این منطقه نهفته است و این امر  از سوی مسئولان متولی باید پیگیری و ظرفیت این منطقه را به کارگیری نمایند.
وی تصریح کرد: وضعیت طرح پتروشیمی در شهرستان میاندوآب باید پیگیری و حل شود و کارهای باقی مانده آن انجام پذیرد.
جهانگیری اظهار کرد: مسئولان باید مقدمات حضور سرمایه‌گذاران خصوصی را در طرح‌های پتروشیمی که منجر به اشتغال زایی می‌شود فراهم کنند تا سرمایه‌گذاران ظرفیت پتروشیمی را سنجیده و جذب شوند.
وی گفت: تأمین بودجه و فروش نفت در شرایط کنونی به مشکل برخورده است اما  کم‌ترین تردیدی در این وجود ندارد که اراده و تصمیم مدیران و قدرت اجرایی آنان قادر است کمبود در آمد کشور را جبران کند. 
معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: در شرایط  سخت کشور 26 هزار تخت بیمارستانی جدید احداث شد و بیش از یک سوم تخت‌های بیمارستانی کشور در این دوره به بهره‌برداری رسید و در چند سال گذشته تغییر و تحولات خوبی در بخش سلامت رقم خورده است همچنین در این میان نیز  طرح پوشش اجباری بیمه سلامت نیز از چند هفته گذشته آغاز شده است که در واقع هر کسی در هر نقطه از کشور باید دفترچه بیمه سلامت داشته باشد. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید