16:41|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آبان 1398 - 08:21
کد خبر: 13310

امنیت، عصاره وحدت و همدلی ملی است

امنیت که یکی از شاخص‌های مهم برای توسعه، پیشرفت و دست‌یابی به آبادانی ملی است، عصاره‌ای از وحدت و همدلی ملی و دینی است.
امنیت، عصاره وحدت و همدلی ملی است

سرویس سیاسی باریش نیوز، یکی از مولفه‌هایی که هر منطقه و کشوری برای پیشرفت و توسعه نیاز دارد، امنیت در سایه وحدت و همدلی است، امنیت را امروزه می‌توان در زیرشاخه‌های مختلفی از جمله امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی نیز دسته‌بندی کرد.

وجود امنیت در هر یک از زیرشاخه‌های ذکر شده می‌تواند منجر به شکوفایی استعدادها و پتانسیل‌هایی بالقوه‌ای شود که در نهایت به اعتلای استان و یا هر کشوری منجر شود.

یکی از مولفه‌های مهم در استقرار امنیت وجود بارقه‌های همدلی و وحدت اجتماعی و ملی است، موتور محرکه‌ای که در صورت حرکت در مسیر مثبت می‌تواند به رشد چندوجهی جامعه کمک کند و در صورت سوق یافتن به منافع شخصی و مغرضانه می تواند به سیر قهقرایی مردم در پیکره جامعه کند.

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌هایی است که به سبب تنوع قومیتی آن را رنگین کمان اقوام و ادیان معرفی می‌کنند، ظرفیتی که در کنار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به زیبایی‌های آن افزوده و در مقایسه با سایر استانها آن را متمایزتر کرده است.

در طی سالهای متمادی همواره بدخواهان چشم طمع به وحدت و همدلی مردم در این استان داشتند و برای رسیدن به اهداف خود به هر روشی که به فکرشان رسیده متوسل شدند اما وجود هزاران شهیدی که این مرز و بوم در راه اعتلای ارزش‌های انقلاب و همچنین استقرار دائمی امنیت داده است همیشه خیال بدخواهان را برای تفرقه‌افکنی در نطفه خفه کرده است.

به شکرانه سالروز تولد حضرت محمد(ص) نبی مکرم اسلام در تقویم ملی، 10 تا 17 ربیع الاول هفته وحدت نامگذاری شده است، تا هرسال اقوام و قومیت های مختلف در آذربایجان غربی با برنامه های مختلف حول محور همبستگی ملی اقتدار ایران اسلامی را برای دشمنان و معاندان به نمایش بگذارند تا رویاهای اختلاف افکنی هایشان را برای تعبیر در جای دیگری خواب ببینند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید