09:16|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1398 - 06:46
کد خبر: 13299
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

وحدت ملی عامل افزایش قدرت اجتماعی است

همبستگی و اتحاد بین آحاد مختلف مردم باعث می‌شود تا قدرت جامعه افزایش یابد.
وحدت ملی عامل افزایش قدرت اجتماعی است

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: وحدت بین امت و مذاهب مختلف اسلامی قرن‌های متمادی از شروع اسلام جریان داشته و همچنین وحدت بین امت اسلامی یکی از اهداف پیامبر و ائمه اطهار (ع) بود و این بزرگواران تلاش کردند که وحدت و انسجام جامعه اسلامی را حفظ کنند.
وی افزود: اگر در جامعه‌‌ای وحدت وجود داشته باشد عزت، اقتدار و انسجام جامعه حفظ می‌شود و در نقطه مقابل آن اگر وحدت در جامعه وجود نداشته باشد، نیرو و توانمندی‌های جامعه در تعارض با یکدیگر هدر رفته و در نتیجه جامعه دچار ضعف می‌شود.
حجت‌الاسلام دیرباز ادامه داد: همبستگی و اتحاد بین مردم باعث می‌شود تا قدرت جامعه افزایش یابد بنابراین اگر امت اسلامی و اقشار مختلف مردم وحدت داشته و این وحدت را حفظ نمایند و همچنین از آرمان‌های رهبری تبعیت کنند و از فرامین ایشان استفاده کنند باعث قدرت و عزت بیشتر در جامعه می‌شود.
این مسئول افزود: در شرایط فعلی که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با روش‌ها مختلف بین مسلمان تفرقه افکنی و دشمنی ایجاد کنند باید وحدت بین یکدیگر را هر چه بیشتر گسترش دهیم و به همدیگر احترام و محبت کنیم.
وی افزود: هرچه یکپارچکی و همدلی بین اقشار مختلف مردم بیشتر شود به مراتب به همان اندازه باعث می‌شود وحدت بین امت اسلامی بیشتر تحقق پیدا کند.
حجت‌الاسلام دیرباز خاطرنشان کرد: همانطور که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده، ما می‌توانیم نقش وحدت در جامعه را به یک ریسمان محکمی شبیه کنیم که همه به آن چنگ می‌زنند و همه پیرامون آن جمع می‌شوند و با این عمل با تمام قوا می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگ دست یابیم.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های کمرشکن دشمن، مردم ایران همچنان با اقتدار تمام در کنار یکدیگر مانده و عزت خود را حفظ کردند و این ناشی از وحدت تمامی اقشار مختلف مردم است که برادران شیعه و اهل سنت در کنار هم و با جان و دل خدمت می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا آینده‌ بهتری در پیش رو داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید