13:35|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1398 - 07:53
کد خبر: 13282
باریش گزارش می‌دهد:

التزام به قوانین، معضل ترافیک شهری را کاهش می‌دهد

تمامی کلانشهرها ویژگی‌های متمایزی با شهرهای عادی دارند اما درحال حاضر ارومیه از زیرساخت‌هایی که بتواند به کاهش معضل ترافیک کمک کند، بی‌بهره مانده است.
التزام به قوانین، معضل ترافیک شهری را کاهش می‌دهد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از زیرساخت‌های حیاتی هر کلانشهری سیستم حمل و نقل استاندارد و سریع است که برخلاف این‌ها هنوز هم که هنوز است اتوبوس‌های فرسوده در سطح شهر تردد می‌کنند.

شاید همه شما در دام ترافیک زنجیره‌ای افتاده باشید که بیشتر وقت‌ها اتوبوس‌ها و خیابان‌های کم عرض مقصر آن هستند و این موضوع باعث می‌شود تا نیاز به یک سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه بیش از پیش در شهر حس شود.

مترو از دیگر طرح‌هایی است که امروزه کلانشهرها برای کاهش ترافیک از آن استفاده می‌کنند، ارومیه هم می‌تواند با بهره‌گیری از این تکنولوژی تا حد زیادی از معضل ترافیک خیابانها کم کند.

پارک دوبله خودرو از دیگر مشکلات خیابان‌های کم‌عرض در ارومیه است که اگر همشهریان خودروهای خود را درست پارک کنند بخشی از مشکلات حمل و نقلی حل می‌شود.

به‌نظر می‌رسد ارومیه نیاز مبرمی به فرهنگ‌سازی در زمینه پارک خودرو دارد زیرا همه روزه شاهد پارک‌های غیراصولی هستیم که باعث سد معبر و ترافیک می‌شود.

افراد برای راحتی خود حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند و در محل مورد نظر بدون توجه به تردد دیگران از خودرو پیاده می‌شوند، حتی با وجود محل پارک استاندارد که با فاصله کمی از آنها قرار دارد.

گرچه تمام تقصیرها را نمی‌توان گردن یک شخص و یا سازمان مشخصی انداخت چرا که فرهنگ رانندگی مجموعه‌ای از رفتارها است که رعایت آن می‌تواند لذت زندگی شهری را برای همه شهروندان شیرین کند و در مقابل عدم رعایت آن دردسرهای زیادی را به دنبال داد که گاهی اوقات ختم به خیر هم نمی‌شود.

پارکینگ‌های طبقاتی می‌توانند راهکار تسکین بخش به این معضل باشد

خودروهای تک‌سرنشین هم بحث دیگری است که از چند سال پیش تلاش‌های زیادی برای کنترل و کاهش آن صورت گرفت که گویا نتیجه آن چندان رضایت بخش نبوده که هنوز هم شاهد حضور خودروهای تک سرنشین بدون مقصد مشخص در خیابانها هستیم.

در کشورهای اروپایی فرهنگ رانندگی به گونهای پیاده شده که رانندگان خودروهای تک‌سرنشین خودشان احساس گناه می‌کنند، چون که خودشان را بخشی از جامعه می‌دانند.

براساس این گزارش نباید انتظار داشت تمام مشکلات ترافیکی از سوی شهرداری حل شوند و با اندکی تغییر در فرهنگ رانندگی می‌توان بسیاری از مشکلات ترافیکی را از بین برد.

پارک مناسب خودرو بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر همشهریان، حتی با قبول پنج دقیقه پیاده‌روی یا پرداخت هزینه پارکینگ می‌تواند اولین قدم به سوی یک شهر بدون ترافیک باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید