20:39|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1398 - 05:42
کد خبر: 13279
یادداشت:

کرسی؛ میراث سنتی برای تندرستی

کرسی وسیله‌ای است که برای گرم‌شدن در زمستان در خانه‌ها به‌طور سنتی استفاده می‌شده است کرسی علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در مصرف گاز می‌شود، باعث حفظ سلامتی بدن شده و فواید بی‌شماری را به همراه دارد.
کرسی؛ میراث سنتی برای تندرستی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، زمانی که پاها شروع به گرم شدن تدریجی در زیر کرسی می‌کند، مغر استخوان که عمل خونسازی را بر عهده دارد شروع به فعالیت و عملیات خون سازی را تقویت می‌کند.

عروق زیر کرسی گشادتر و خون گرم‌تر و وقتی بدن در حالت افقی قرار می‌گیرد گردش خون راحت تر می‌شود پس از آن دریچه قلب راحت تر باز و بسته و خونرسانی در بدن بهتر صورت می‌گیرد و مواد زائد از سلول‌ها و بافت‌ها خارج می‌‌شود.

هنگامی که خونرسانی به مغز سریعتر می‌شود سلول‌های مغزی گرم‌تر و فعالیت‌های مغزی بیشتر شده و موجب تقویت حافظه می‌شود.

زمانی که در زمستان لباس گرم می‌پوشیم فقط داخل خارج بدن ما گرم می‌شود اما زیر کرسی بدن مخصوصا پاها از داخل هم گرم می‌شوند و در این زمان بر آرتروز رماتیسم ، درد زانو و درد کمر و دیسک بسیار اثر می‌‌گذارد.
کرسی ترشح غدد بدن را تنظیم می‌کند و یک نوع تنظیم کننده هورمونی بدن است، لحاف کرسی هم از جنس نخی و پشمی بوده که الکتریسیته ساکن بدن را دفع می‌کند و آرامش بخش است.

کرسی، طراحی شده بر مبنای تدابیر تندرستی ، بهتر است محیط بیرون کرسی خنک‌تر باشد و خیلی گرم نباشد، فواید این کار و کرسی‌داشتن، بسیار فراتر از صرفه‌جویی در سوخت و انرژی است. کرسی نیز، به‌مانند بسیاری از سنت‌های ایرانی، یک طراحی هوشمندانه و حکیمانه سلامت‌محور دارد.

با یک لامپ ۶۰ وات و یا یک هیتر کوچک تایمردار می‌شود یه کرسی درست کرد البته توصیه می‌کنم حتما حتما نکات ایمنی رعایت شود تا خطرساز نشود. میز کرسی را هم می‌شود در بقیه فصول به عنوان میز در منزل استفاده کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید