03:42|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1398 - 10:54
کد خبر: 13272
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

مشکلی در تأمین انسولین قلمی در استان وجود ندارد

مشکلی درخصوص تأمین انسولین قلمی در آذربایجان غربی وجود ندارد از این رو بیماران نگران تهیه این دارو نباشند.
مشکلی در تأمین انسولین قلمی در استان وجود ندارد

جلال غفارزاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز در پیگیری پیام‌های مردمی با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی در خصوص تأمین انسولین قلمی مورد نیاز استان نیست و جای نگرانی برای بیماران و خانواده‌های آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: انسولین قلمی خارجی novorapid به صورت کشوری دچار کمبوده بوده که این وضعیت استان همچون سایر استان‌ها به سازمان غذا و داروی کشور اعلام کمبود شده است.

این مسئول تصریح کرد: موضوع از سوی مسئولین سازمان در دست پیگیری است و اخیرا تعداد محدودی از این دارو به‌صورت سهمیه از سوی سازمان غذا و دارو به این آذربایجان غربی اختصاص یافته که به محض دریافت در سطح استان توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در پایان به بیماران دیابتیک توصیه کرد: تا زمان تأمین کامل انسولین قلمی مورد استفاده خود (novorapid) می‌توانند از سایر برندهای انسولین مثل apidra و یا از انسولین‌های تزریقی تولید داخل که به وفور در بازار موجود است با مشورت پزشک معالج استفاده کنند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید