04:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1398 - 13:20
کد خبر: 13265
باریش گزارش می‌دهد:

پیامک‌های عوارض برای خودروهایی که عبور نکردند!

زیرساخت‌های دریافت الکترونیکی عوارض از پل میانگذر دریاچه ارومیه آنگونه که باید مهیا نیست و این مشکل لزوم توجه بیشتر به وضعیت نامناسب این مکان را می‌طلبد.
پیامک‌های عوارض برای خودروهایی که عبور نکردند!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، عوارض نامتعارف پل میانگذر دریاچه ارومیه مدتی است که مردم را گلایه‌مند کرده و افرادی که در این مسیر تردد می‌کنند از وضعیت نامناسب جاده و در قبال آن از دریافت نامتعارف عوارض در این محل به شدت ناراضی هستند.
از اوایل سال جاری مقرر شده بود که بادجه‌های عوارض در بزرگراه‌ها به صورت الکترونیکی فعالیت کنند و این در اکثر شهرهای کشور اجرایی شد و عوارض میانگذر دریاچه ارومیه نیز در مرحله الکترونیکی شدن قرار گرفته است.
اما طبق پیام‌های ارسالی از سوی مردم به پایگاه خبری باریش نیوز، گویا زیرساخت‌های دریافت الکترونیک عوارض از پل میانگذر دریاچه ارومیه آنگونه که باید مهیا نیست، چون برخی از مخاطبان از دریافت پیامک‌های عدم پرداخت عوارض خبر می‌دهد در حالی که مخاطبان ادعا می‌کنند که این عوارض را به صورت دستی پرداخت کردند. 
عدم تردد در مسیر پل میانگذر دریاچه ارومیه و دریافت پیامک عوارض!
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز اظهار کرد: برای دومین بار پیامی مبنی بر پرداخت عوارض در اسرع وقت به دلیل تردد در میان‌گذر تبریز _ ارومیه دریافت کرده‌ام در صورتی که اصلا در این مسیر تردد نداشتم.
وی افزود: مسئولان متولی زمینه‌های الکترونیکی کردن عوارض در میانگذر دریاچه ارومیه را فراهم کنند تا مردم با دریافت این‌گونه پیامک‌ها دچار مشکل نشوند.
مسئولان نتوانستند در الکترونیکی کردن عوارض خوب عمل کنند
امیرحسین یکی از شهروندان ارومیه‌ای در ارسال پیامی نوشته است: تعداد زیادی از دانشجویان و بیماران هر روز یا در طول هفته مجبور هستند در این مسیر تردد کنند و برگشت آن‌ها کمتر از 12 ساعت طول می‌کشد.
وی افزود: دریافت عوارض نامتعارف باعث شده تا مردم دچار مشکل شوند و هربار که از این مسیر تردد می‌کنند باید عوارض جدید پرداخت کنند.
این مخاطب ادامه داد: مسئولان در الکترونیکی کردن عوارض میانگذر دریاچه ارومیه هم نتواستند خوب عمل کنند و متاسفانه برای افرادی که حتی در این مسیر تردد نکردند پیامک پرداخت عوارض ارسال می‌شود.  
امکانات کم میانگذر دریاچه ارومیه و روش‌های نامناسب دریافت عوارض
هادی در ارسال پیامی گفت: دریافت عوارض در مسیر جاده شهید کلانتری روز به روز در حال افزایش است و مسئولان هیچ اقدامی برای جلوگیری از افزایش آن انجام نمی‌دهند.
وی افزود: مردم از سازمان‌های مربوطه و نظارتی انتظار دارند گوش شنوا برای مردم باشند و مشکلات آنان را حل کنند اما به جای اینکه مسئولان امکانات مناسبی در این مسیر ایجاد کنند با روش‌های مختلف از مردم عوارض دریافت می‌کنند.
 این مخاطب گفت: در حالی که پل میانگذر دریاچه ارومیه از وضعیت رفاهی خوبی برخوردار نیست و بخش‌هایی از آن همچنان در خاموشی به سر می‌برد و امکانات مناسبی ندارد دریافت این حجم از عوارض برای مردم بسیار سنگین است.
الکترونیکی کردن عوارض میانگذر دریاچه ارومیه هم نتوانسته دردی از مردم دعوا کند چراکه زیرساخت‌های مناسبی برای آن انجام نشده و با برنامه پیش نمی‌رود.
با توجه به اینکه عوارض میانگذر دریاچه ارومیه دومین عوارضی گران در سطح کشور است اما زمینه مناسب برای دریافت آن صورت نگرفته و مردم از وضعیت و تدبیری در این مکان بسیار ناراضی هستند.
همان‌طور که در مستندات پیام‌های مردمی مشاهده شد بسیاری از افرادی که در این مسیر تردد نکردند پیامک پرداخت سری عوارض دریافت کردند که این مشکل لزوم رسیدگی و توجه بیشتر مسئولان متولی در این امر را می‌طلبد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید