08:09|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1398 - 11:27
کد خبر: 13259
باریش گزارش می‌دهد:

چندوچون سفر یک‌روزه رئیس مجلس و وزیر نیرو به آذربایجان‌غربی

مردم آذربایجان غربی روز گذشته میزبان علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان، وزیر نیرو بودند.
چندوچون سفر یک‌روزه رئیس مجلس و وزیر نیرو به آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس سیاسی باریس نیوز،  روز گذشته 14آبان ماه جاری  مردم آذربایجان غربی میزبان علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان، وزیر نیرو بودند تا با حضور مقامات کشوری طرح‌های مهم در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی در این استان به بهره‌برداری رسیده و مردم از نعمت آن برخوردار شوند.

لاریجانی و اردکانیان در اولین ساعت ورود در شهرستان سردشت حضور پیدا کردند تا نیروگاه برق آبی 150 مگاواتی سردشت را افتتاح کنند تا از این طریق 422 مگاوات برق در یک ساعت تولید و وارد مدار شبکه مصرف استانی شود.

تصفیه‌خانه آب پلدشت نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این سفر به صورت ویدئوکنفرانس به دست وزیر نیرو رئیس مجلس به بهره‌برداری رسید تا 12 هزار نفر از مردم شهرستان پلدشت از مزایای اجرا و افتتاح این طرح بهره‌مند شوند.

مجهزترین تصفیه‌خانه مهاباد یکی دیگر از طرح‌هایی بود که در سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر نیرو در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

وفاق ملی رمز ضرورت توسعه و آبادانی کشور

در این سفر لاریجانی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و همدلی برای رسیدن به آبادانی و توسعه، یکی از راهکارهای دشمن برای نفوذ را استفاده از اختلافات قومی عنوان کرد و گفت: رمز توسعه و آبادانی در شرایط امروز همدلی و همراهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی داشتن وفاق ملی را نیاز اساسی کشور برای شتاب بخشی به روند توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: سیاست استکبار به سرکردگی آمریکا از راه‌اندازی جنگ‌های قومی در منطقه تنها دسترسی پیدا کردن به چاه‌های نفت است.

افزایش ورودی سالانه 650 مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: طرح انتقال آب از سد «کانی‌سیب» به دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های پویش «هر هفته، الف - ب - ایران» قرارگرفته و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: روند پیشرفت فیزیکی این پروژه طبق برنامه‌ریزی‌ها بوده و  پس از اتمام این طرح سالیانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

اردکانیان تصریح کرد: در قالب این پویش ۱۰ سد بزرگ در ۶ استان کشور با ظرفیت ۷۴۵ میلیون مترمکعب و ۲۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری، آب رسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا، ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۶ تصفیه‌خانه آب شرب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: امسال همچنین یک هزار و ۱۲۴ روستای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند و ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۶ تصفیه‌خانه آب شرب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش تصفیه‌خانه آب گلمان شهرستان ارومیه نیز در سفر رئیس مجلس و وزیر نیرو به آذربایجان غربی به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد تا بخشی از مشکلات ساکنین این شهرک به دلیل عدم برخورداری از سیستم فاضلاب، مرتفع شود.

گفتنی است یکی از ضعف‌هایی که از سوی مسئولین استانی در سفر رئیس مجلس و وزیر نیرو به آذربایجان غربی به چشم می‌خورد و البته تازگی هم ندارد، نبود هماهنگی برای حضور خبرنگاران رسانه‌های فعال برای پوشش خبری این سفر بود، البته باید گفت که این ناهماهنگی‌ها برای برخی رسانه‌ها تازگی ندارد و در جلسه‌های پیشین هم تکرار شده و بدون شک این نادیده گرفتن‌ها با گفته‌های مسئولین که رسانه‌ها را بازوی اصلی توسعه استان می‌دانند در تناقضی بس آشکار است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید