07:07|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1398 - 11:53
کد خبر: 13254
باریش گزارش می‌دهد:

نظم شهری، ثمره ساماندهی میوه‌فروشان سیار در ارومیه

توقف میوه‌فروشان سیار در حاشیه خیابان‌های ارومیه باعث شده تا نظم شهری مختل شده و بار ترافیکی در ساعات مختلف شبانه‌روز افزایش یابد.
نظم شهری، ثمره ساماندهی میوه‌فروشان سیار در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، وجود میوه فروشان سیار در حاشیه خیابانهای ارومیه در فصول گرم و سرد سال باعث افزایش ترافیک در شهر می‌شود.
در برخی از موارد توقف چند خودرو در کنار یکدیگر به افزایش ترافیک و عدم تسهیل در تردد خودروها می‌انجامد و این معضل رو به روز در حال گسترش است.
از سال گذشته مسئولان با هدف نظم بخشیدن به فضای شهری اقدام به ساماندهی و جمع‌آوری میوه فروشان سیار در سطح شهر ارومیه کردند، که این عامل باعث شد تا کمی به اهداف خود دست یابند اما در حال حاضر باز هم وجود میوه فروشان سیار در نقاط مختلف شهر به چشم می‌خورد و نیازمند توجه و تدابیر بیشتری است. 
لزوم افزایش بازارچه‌های فروش میوه و تره‌بار در نقاط مختلف ارومیه
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: افزایش بازارچه‌های فروش میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهر ارومیه در جهت رفاه بیشتر حال شهروندان بسیار اهمیت دارد و نظم خاصی به شهر می‌بخشد.
این مخاطب ادامه داد: مسئولان باید زمینه مناسبی برای ساماندهی میوه فروشان سیار در سطح شهر ایجاد کنند و مشکلات این قشر از جامعه را نیز در نظر داشته باشند و با ارائه مکان مناسبی آنان را برای ادامه کسب درآمد راهنمایی کنند.
میوه‌فروشان سیار، عرض خیابان را اشغال کردند
حامد یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: متاسفانه وانت‌بارهای میوه فروش در سطح شهر عرض خیابان را اشغال می‌کنند و این عامل مهمی در ایجاد ترافیک شهر به شمار می‌رود.
این شهروند ادامه داد: ساماندهی میوه فروشان سیار باید با جدیت بیشتر و به صورت مستمر انجام شود تا شاهد ترافیک سرسام آور به جهت تو توقف نا به جای وانت بارها نباشیم.
حامد اظهار کرد: در خیابان‌هایی که عرض کمتری دارند توقف وانت بارها عامل ایجادترافیک و بروز تصادف شدند و لزوم توجه و اهمیت به این موضوع باید بیشتر از سوی متولیان اجرایی شود.
نبود مکان مناسب برای فروشندگان سیار میوه در ارومیه 
محسن در مورد ایجاد مزاحمت توقف وانت بارها در سطح شهر و همچنین ساماندهی و برخورد با آنان گفت: ضروری است که پليس راهنمايی و رانندگی به صورت ثابت به شهرداری كمک كند تا بعد از هدايت خودروها به مكان مدنظر، در ساعات شب‌ نيز آنها را مجاب كنند تا در عرض خیابان توقف نکنند.
وی افزود: متاسفانه هر شخصی بخشی از عرض خیابان را به عنوان ملک شخصی خود تصاحب کرده است مسئولان باید با همکارای و هماهنگی یکدیگر بتوانند این معضل شهری را کاهش دهند. 
محسن ادامه داد: بسياری از فروشندگان سيار ميوه و آن‌هایی که از طریق وانت بار اقدام به فروش میوه می‌کنند، كشاورز هستند و منبع درآمد ديگری ندارند و در فصل پاییز و زمستان که بیکار هستند اقدام به دست فروشی می‌کنند.
این شهروند ارومیه‌ای خاطرنشان کرد: اگر فضای مناسبی در مناطق مختلف شهر برای فروش میوه در نظر گرفته شود فروشندگان سیار میوه نیز می‌توانند به آنجا مراجعه کرده و کسب در آمد کنند.
شرایط اقتصادی و معضل اقتصادی باعث شده تا افراد زیادی از طریق فروش میوه اقدام به کسب درآمد کنند از سوی دیگر توقف وانت بارها باعث افزایش بار ترافیکی در سطح شهر ارومیه می‌شود که این امر نیازمند اساسی به بررسی و تصمیم گیری از سوی مسئولان شهری دارد تا با ایجاد مکان مناسب برای این قشر از جامعه فضای مطلوبی برای فروشندگی در نظر گرفته شود تا نه سیخ بسوزد نه کباب.!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید