13:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1398 - 10:52
کد خبر: 13232
یادداشت:

قفل‌گشایی ترافیک ارومیه با پارکینگ‌های مکانیزه

ارومیه دومین شهر پرترافیک کشور نیاز جدی به ساخت پارکینگ‌های مکانیزه دارد که در فضای کوچک بتوانند خودروهای زیادی را در خود جای دهند.
ارومیه نیازمند پارکینگ‌های مکانیزه است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ارومیه دومین شهر پرترافیک کشور به گفته مسئولین و یکی از کلانشرهای بزرگ است که روزانه هزاران خودرو در خیابان‌های آن تردد می‌کنند و ایجاد ترافیک درون شهری و نبود محل پارک کافی در سطح شهر به یکی از دغدغه‌های اساسی مردم تبدیل شده و این روند روز به روز در حال گسترش است.

نسبت تعداد وسایل نقلیه به جمعیت شهر کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از معضلات اصلی شهر است که رانندگان را در ساعات پرتردد کلافه می‌کند.

گاهی وقت‌ها شاهد بسیاری از دعواهای خیابانی هستیم که رانندگان بر سر جای پارک با یکدیگر درگیر می‌شوند و گاهی ممکن است این درگیری‌ها به جاهای باریک‌تر هم ختم شوند ولی افزایش تعداد پارکینگ‌ها به خصوص پارکیگ‌های مکانیزه در خیابان‌های پر تردد که به نوعی هسته مرکزی شهر هم محسوب می‌شوند، می‌تواند تا حد زیادی معضل ترافیک خیابان‌های ارومیه را کاهش دهد.

امروزه شهرهای بزرگ جهان با توجه به وسعت، افزایش روز افزون جمعیت، کمبود زمین، فضاهای شهری و حركت بيشتر به سمت زندگی ماشینی و تکنولوژیک عملا شاهد بروز مشکلات و معضلات خاصی هستند كه حاصل زندگی در شهرهای بزرگ و پر رفت آمد است.

کمبود مکان‌ برای پارک و وسایل نقلیه کنار خیابان‌هایی که عرض چندانی ندارند باعث بیشتر شدن ترافیک می‌شوند.

یکی از بارزترین مشکلات امروزه شهرهای بزرگ يافتن مکان مناسب جهت پارک خودروها است  که با کمک تکنولوژی و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی حل این مشکل را توسط سيستم‌های پارکینگ مکانیزه طبقاتی آسان‌تر کرده است.

پارکینگ مکانیزه ترکیبی از ماشین آلات مکانیکی، الکترونیکی و دیجیتال که وظیفه آن چیدمان حداکثری خودروها در کمترین فضای ممکن و بدون نياز به نيروی انسانی است.

کلانشهر ارومیه در حالی که خیزهای جدی برای توسعه در بخش‌های مختلف را برداشته است که برای حل معضلاتی چون ترافیک نیاز جدی به احداث پارکینگ‌های مکانیزه در خیابان‌های اصلی آن دارد و همین امر می‌تواند فرصت خوبی را برای جذب سرمایه گذار در جهت تسریع در احداث این پروژه ها فراهم آورد.

از پارکینگ مکانیزه طبقاتی می‌توان در فضاهای کوچک و داخل شهری استفاده و نسبت به پارک حداکثری خودرو و نيز استفاده از فضا، صرفه جویی‌های اقتصادی و كاهش ميزان آلودگی‌های صوتی و زيست محیطی نهايت بهره‌برداری را کرد.

با اندکی تامل می‌توان دریافت که احداث پارکینگ‌های مکانیزه علاوه بر اینکه حجم زیادی از ترافیک شهری را مرتفع می‌کند، می‌تواند به اشتغال‌زایی مردم برای ساخت آن‌ها کمک کرده و در کنار آن حضور سرمایه‌گذار را در شهر جدی‌تر کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید