00:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1398 - 10:04
کد خبر: 13218
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

ارومیه از اولین شهرهای هوشمند کشور

ارومیه پس از اتمام پروژه فیبر نوری و ارائه اینترت 5G از اولین شهرهای هوشمند کشور می‌شود.
ارومیه  از اولین شهرهای هوشمند کشور

یاسر اسدپور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از سال 87 با تاییدیه وزارت کشور تشکیل یافته است و در بحث‌های زیرساخت، سخت‌افزار، نرم افزار و به تازگی در بحث‌های هوشمند سازی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: این سازمان متولی تولید، نصب و راه‌اندازی کلیه بحث‌های مرتبط با امورات فناوری اطلاعات، مرکز داده، شبکه، اطلاعات شهرداری، یکپارچه سازی دیتا بیس‌های مختلف، نرم افزارهای مختلف قابل استفاده در سطح شهرداری است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان اینکه هوشمندسازی یک مقوله کلی است خاطر نشان کرد: هیچ شهری نمی‌تواند بگوید به طور 100 درصد هوشمند است فقط بعضی از شهرها در شاخص‌های هوشمندسازی جلوتر هستند.

اسدپور با اشاره به اینک شاخص هر شهر با شهر دیگر متفاوت است گفت: به طور مثال برخی از شهرها در زیر ساخت هوشمند، برخی در اقتصاد هوشمند برخی در حمل و نقل هوشمند گام برداشته‌اند.

وی افزود: برخی از شهر ها مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و ارومیه کار خود را برای هوشمندسازی آغاز کردند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اعلام اینکه شهر هوشمند تنها شامل شهرداری نیست و یاری دیگر دستگاه‌های خدمات رسان را نیز نیاز دارد اظهار کرد: مهم‎ترین قدم شهرداری برای هوشمند سازی شهر ارومیه پروژه فیبر نوری اختصاصی شهرداری است که با سرمایه‎گذاری 40 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در شهر ارومیه در حال اجراست.

اسدپور افزود: سال گذشته کلنگ این پروژه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زده شد و در حال حاضر بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این‌پروژه به سه فاز تقسیم شده بود که فاز اول با 20 کیلومتر به بهره برداری رسیده است، فاز دوم تمام مراحل عملیاتی آن انجام شده و فاز سوم نیز در حال حفاری در سطح شهر است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اعلام کرد: پس از اتمام این پروژه در دهه فجر سال جاری ارومیه جزء اولین شهرهای هوشمند کشور می‌شود که در آن بستر لازم جهت ارائه اینترنت 5G مهیا شده و در این بستر دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک در جهت روان‌سازی ترافیک در سطح شهر و کمربندی نصب و راه اندازی می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید