13:29|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آبان 1398 - 10:09
کد خبر: 13203

خداحافظی درناهای ارومیه از والیبال

تیم اسپوتا آذر درنا ارومیه پس از یک سال و پشت سر گذاشتن سختی‌های فراوان از والیبال خداحافظی کرد.
خداحافظی درناهای ارومیه از والیبال

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، سال 97 بود که به‌جز شهرداری تیمی دیگر با نام اسپوتا آذر درنا به تیم‌های والیبال ارومیه پیوست و با این حال شهر والیبال با دو تیم به راه خود برای پیشرفت ادامه داد.

اما لیگ برتر والیبال سال جاری بدون درناها و با حضور 13 تیم دیگر برگزار می‌شود.

سال گذشته درناها با 22 باخت از 24 بازی و با 10 امتیاز در رده 13 جدول ایستادند و این دلیل سقوط درناها به تیم دسته یک بود.

حال این اتفاق ناگوار دلایل متعددی دارد از تیم داری ضعیف گرفته تا حمایت‌هایی که انجام نشد.

تیم والیبال درنای ارومیه فصل آینده در سوپرلیگ تیم‌داری می‌کند

درناها پس از آن که به تیم دسته یک برگشتند محمد وکیلی با اشاره به حضورش به عنوان سرمربی تیم درنای ارومیه در فصل جدید لیگ برتر والیبال کشور اظهار کرد: این تیم با قدرت‌تر از فصل قبل در رقابت‌های سوپرلیگ کشور حاضر می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل ارومیه در زمینه ورزش والیبال عنوان کرد: هدف از تشکیل این تیم، معرفی ظرفیت‌ها و بازیکنان جوان و آینده‌داری است که در آینده نه چندان دور از شهر ارومیه در تیم‌های بزرگی به ویژه تیم ملی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وکیلی خاطرنشان کرد: در فصل جدید تعداد قابل توجهی از بازیکنان درنا همان بازیکنان فصل قبل هستند و در این میان به دنبال جذب عبدالرضا علیزاده اسطوره تکرارنشدنی والیبال هستیم و طبق مذاکرات اولیه‌ای که با ایشان شده امیدواریم به زودی به فهرست بازیکنان درنا افزوده شوند.

وی با اشاره به اینکه ورزش اول ارومیه والیبال بوده و در این زمینه در مقایسه با سایر شهرهای کشور بی‌رقیب است گفت: بخشی از بازیکنان درنا از طریق آکادمی‌های والیبال و به صورت استعدادیابی جذب می‌شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران عنوان کرد: ضروری است همواره چند تیم جوان، در کنار تیم‌های قدرتمند در لیگ برتر حضور داشته باشند و بازیکنان این تیم‌ها به عنوان جانشین بازیکنان حرفه‌ای تربیت شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات جهانی جوانان والیبال در بحرین و نوجوانان اواخر مردادماه در تونس برگزار می‌شود تاکید کرد: در تیم ملی جوانان در این مسابقات، سه بازیکن از باشگاه درنا و در تیم ملی نوجوانان 10 بازیکن از تیم درنای ارومیه حضور دارند.

بعد از این گفته‌ها قرار بود به دنبال رای شورای حل اختلاف مبنی بر عدم تیمداری شهرداری تبریز در ورزش قهرمانی، امتیاز تیم لیگ برتر والیبال شهرداری تبریز به اسپوتا آذر درنا ارومیه واگذار شود.

اما با آنکه به شروع لیگ زمان کمی باقی مانده است تیم شهرداری تبریز ناگهان نظر خود را تغییر و سرمربی فصل گذشته این تیم از احتمال حضور تیم نظامیان با سهمیه شهرداری تبریز خبر داد.

احتمال دارد تیم عقاب از سهمیه تبریز استفاده کند

عادل بناکار سرمربی فصل گذشته باشگاه شهرداری تبریز، گفت: در ابتدا شورای شهر تبریز تصمیم گرفت تیم والیبال شهرداری تبریز را منحل کند که سپس نفرزاده با من تماس گرفت و گفتند ما می‌خواهیم تیم نظامی را به تبریز بیاوریم تا با سهمیه لیگ برتری تبریز در لیگ برتر ۹۸ حضور داشته باشد.
نامه‌های اداری انجام شد، اما شهرداری در نهایت نامه آخر را امضا نکرد تا تکلیف مشخص نشود.
وی در مورد واگذاری سهمیه تبریز به تیم نوجوانان درنا توضیح داد: باشگاه درنای ارومیه اقدام به خرید سهمیه کرد، شورای شهر فکر کرد خرید سهمیه در والیبال همانند فوتبال است یعنی تیمی که سهمیه لیگ برتری شهری را بخرد تمام بدهی‌ها را هم می‌پردازد. سرمربی فصل گذشته باشگاه شهرداری تبریز ادامه داد: اما در واقع والیبال اینگونه نیست هر تیمی باید بدهی‌های خود را بدهد و باشگاه خریدار دینی ندارد.
بناکار در ادامه افزود: وقتی این مسئله توسط شورای شهر معین شد، شورای شهر نسبت به فروش سهمیه پشیمان شد و شهرداری با فدراسیون صحبت کرد تا دوباره تیم نظامی عقاب تهران به سرمربی‌گری نفرزاده با این سهمیه به لیگ برتر بازگردد.

وی ادامه داد: این مسئله دو خوبی دارد اول اینکه سهمیه از تبریز بیرون نخواهد رفت و دوم ورزشکاران سرباز باز هم در لیگ برتر بازی می‌کنند.

سرمربی فصل گذشته باشگاه شهرداری تبریز گفت: تیم نظامی از خرداد تمرین کرده و آماده هستند، حیف است که نتوانند بازی کنند.

بناکار ‌درباره ادامه فعالیت‌های تبریز در عرصه والیبال گفت: با باشگاه تراکتور صحبت کردیم که امسال تیمی در خور شأن نام تبریز برای لیگ دسته یک ببندد اما باشگاه دیر کرد و دیگر نتوانست تیم‌داری کند.

وی افزود: سپس تصمیم بر آن شد که سال آینده در دسته یک تیم‌داری کند و بتواند به لیگ برتر بیاید.

سرمربی فصل گذشته باشگاه شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: با این حال امیدوارم که فکری به حال جوانان با استعداد شهر و همچنین هواداران پرشور و بی‌حاشیه‌ای که فقط تبریز را تشویق می‌کردند بشود.

حال تیم اسپوتا آذر درنا ارومیه پس از پستی و بلندی‎‌های فراوان تمام فرصت‌های خود را از دست داد و تیم درنا به طوری منحل شد که ارومیه فقط با یک تیم به راه خود ادامه دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید