23:02|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آبان 1398 - 12:31
کد خبر: 13173
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

جامعه نبوی باید به رفتارهای پیامبرگونه مزین باشد

نحوه ارتباط پیامبر اکرم (ص) با مردم و مقام تواضع و ارتباط ایشان با دیگران مثال زدنی است کرامت و رسالت پیامبر (ص) کم نظیر است.
جامعه نبوی باید به رفتارهای پیامبرگونه مزین باشد

حجت‌الاسلام محمدجواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، ضمن تسلیت به مناسبت ایام پایانی دهه ماه صفر اظهار کرد: سیره پیامبر مکرم اسلام به عنوان یک شخصیتی که از سوی خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها فرستاده شد بسیار با اهمیت است.
وی افزود: خداوند متعال حضرت محمد (ص) را از میان خود مردم انتخاب کرد تا راهنما و مبلغ دین و پیام الهی باشد از این رو خداوند در کلام الهی می‌فرمایند: فردی را از میان خود شما برگزیده‌ام تا پیام الهی را با عمل و رفتار خود و همچنین دین اسلام را تبلیغ کند و راهنما و الگوی عملی برای شما باشد.
حجت الاسلام شبستری ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام الگوی بسیار مناسبی در ابعاد مختلف شخصیتی و رفتاری برای انسان‌ها است زندگی و سیره پیغمبر اسلام برای قشرهای مختلف مردم می‌تواند الگو عملی در همه زمینه‌ها باشد.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در زمینه عبادت و بندگی پروردگار متعال یک الگوی کامل و نمونه است آنقدر خداوند متعال را عبادت می‌کردند که برخی از کسانی که در اطراف پیامبر بودند اعتراض می‌کردند که یا رسول الله چرا آننقدر خدواند متعال را عبادت می‌کنی! و خود را به زحمت می‌اندازی با اینکه خداوند بهشت را برای شما آفریده است. که پیغمبر در جواب آنان می‌گوید: آیا بنده شاکر پروردگار نباشم! این نشان می‌دهد که حضرت محمد (ص) تا حدی خداوند را عبادت می‌کردند که شکر خداوند را به جا بیاورند.
حجت الاسلام شبستری عنوان کرد: در نهایت رسول مکرم اسلام می‌فرمایند: خداوندا ما آنگونه که شایسته است نتوانسته‌ایم شکر تو را به جا آوریم. این نشان می‌دهد که حضرت محمد (ص) در برابر خداوند اظهار عجز می‌کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: تواضع پیامبر مکرم اسلام مثال زدنی است آنقدر حضرت دارای مقام تواضع هستند وقتی فردی وارد محلی می‌شود کسی نمی‌تواند حضور ایشان در مجلسی را تشخیص دهد این امر نشان از فروتنی پیامبر (ص) دارد که امکان تشخیص پیامبر از دیگران در یک جمع وجود ندارد.
وی عنوان کرد: نحوه ارتباط پیامبر اکرم (ص) با مردم و مقام تواضع و ارتباط ایشان با دیگران مثال زدنی است کرامت و رسالت پیامبر (ص) کم نظیر است.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ائمه اطهار و به ویژه پیامبر مکرم اسلام الگوهای روشن رفتاری و مجسم در برابر مسلمانان هستند که امیدواریم در زمینه‌های مختلف حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار را الگوی زندگی خود قرار دهیم.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید