07:27|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آبان 1398 - 11:29
کد خبر: 13171

زنانی که ترجمان غیرت مردانه شدند

اگر امروز کمی با دقت به روزمرگی‌های دور و برمان نگاه کنیم شاید زنانی را ببینیم که با قامت زنانه ترجمان حقیقی غیرت مردان شدند تا چرخ زندگیشان همچنان در گردش باشد.
زنانی که ترجمان غیرت مردانه شدند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مقام زنان سرپرست خانوار یا زنانی که به هردلیلی مجبور هستند تا برای خانواده هم مادری کنند و هم جای پدر را پر کنند در روزگاری که نامرادی های زندگی چرخ اقتصاد خانواده را لنگ کرده ستودنی است از این رو کسی که در راه کسب روزی حلال برای خانواده تلاش کند در فرهنگ اسلام همپای فردی توصیف شده که در راه خدا جهاد کرده باشد، حال فرق ندارد مرد یا زن بودنشان، آنچه برایشان مهم است بردن روزی حلال سر سفره خانواده است.

روزهای آشفته اقتصاد و افزایش یک باره هزینه های زندگی برخی‌ها را اگر یک شبه صاحب ثروت‌های کذایی کرده باشد اما خیلی‌ها را هم به دلیل ضعف بنیه مالی به آمار فقر کشور اضافه کرد، برخی‌ها به دلیل بیکاری و گاهی نیز به سبب نداشتن پشتوانه مالی کافی از تامین نیازهای ضروری یک زندگی معمولی هم عاجر ماندند.

شاید اگر کمی باد دقت نگاه کنیم متوجه وجود مادران و زنان باغیرتی می‌شویم که با وجود مشکلات بسیار اینبار چادر بر کمر همت بستند تا بازهم وفاداری خود را به خانواده شان با کسب روزی حلال ثابت کنند اگر این روزی حلال در ساعتهای شب و در میان زباله‌های بازیافتی نهفته باشد.

مادرانی که در خانه مهرمادری را به تصویر می‌کشند و در بیرون از خانه در روز یا شب با سرما و گرما می‌جنگند تا لقمه ای حلال برای فرندانشان به دست آورند و دستشان پیش هر کسی برای گذران زندگی باز نکنند، چنین مادرانی بدون شک اسطوره‌های غیرت و مردانگی هستند که باید مورد حمایت از سوی نهادهای متولی قرار گیرند.

مسئولین اگر در ساعت‌های پایانی روز کمی هم وقت بگذارند و خارج از دفتر کارشان چند قدمی در شهر بزنند بدون شک مواردی از زنان که در حال جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت برای فروش هستند را خواهند دید. شناسایی زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست، ایجاد زمینه‌های آموزش مشاغل کم سرمایه که بتواند محل کسب درآمدی باشد، توانمندی سازی و حمایت برای مواجهه با مشکلات اجتماعی و خانوادگی از جمله راه‌حل‌هایی است که متولیان امر می‌توانند برای این مادران صبور انجام دهند تا بیشتر از این برابر فرزندانشان شرمنده نشوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید