20:17|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1398 - 10:40
کد خبر: 13134

خواب عمیق مسئولان در آشفته بازار قیمت‌ها!

شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش بی‌رویه قیمت اقلام اساسی اوضاع بازار را بر هم زده و چیزی که در این میان بیش از پیش اهمیت دارد نظارت و کنترل بازار است که متاسفانه به حال خود رها شده و بازرسی اساسی از بازار خرید و فروش صورت نمی‌گیرد.
قیمت‌ها را آب برد مسئولان را خواب!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، آشفته بازار اقتصادی، همزمان با ورود موجه گرانی به حدی افزایش پیدا کرده که نبود ثبات در بازار زندگی اقشار مختلف مردم را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.
در شرایط کنونی و با افزایش بی‌رویه قیمت اقلام اساسی چیزی که بیش از پیش اهمیت دارد نظارت و کنترل بازار است که متاسفانه به حال خود رها شده و بازرسی اساسی از بازار خرید و فروش صورت نمی‌گیرد.
نبود نظارت و بازرسی اصولی از بازار خرید و فروش باعث شده تا شرایط برای جولان دلالان فراهم شود و از فرصت پیش آمده سوء استفاده کنند.
اگر نظارت و بازرسی در بازار نتواند گرانی و گرانفروشی را تا حدی کنترل کند اما یکی از گزینه‌های مهم در ایجاد ثبات و جلوگیری از تخلفات است که متاسفانه در آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه کمتر به چشم می‌خورد.
نبود نظارت و بازرسی کمر بازار را شکسته است 
سعید یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: نبود نظارت در بازار تا حدی افزایش پیدا کرده که هر فروشنده به خواست خود روی اقلام و کالاها قیمت تعیین کرده است.
وی افزود: اگر نظارت و بازرسی در سطح بازار انجام شود تا حد زیادی از گرانفروشی و همچنین ایجاد قیمت‌های سلیقه‌ای جلوگیری می‌شود.
مخدودش کردن قیمت دارو در داروخانه‌ها
حسین از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: وقتی برای خرید دارو به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنیم با قیمت‌های مخدودش شده مواجه می‌شویم با توجه به اینکه داروخانه‌ها اجازه ندارند تا خودسرانه اقدام به افزایش دو برابری قیمت کنند.
وی افزود: روز گذشته برای خرید شیر خشک به داروخانه رفتم وقتی در مقابل مخدوش شدن قیمت روی کالا از فروشنده سوال کردم در پاسخ گفت که قرار است قیمت افزایش پیدا کند، اگر دوست داری بخر اگر دوس نداری نخر!
حسین از مسئولان نظارتی خواست تا به وضعیت نابسامان قیمت‌ها رسیدگی کنند.


افراد سودجو از شرایط نابسامان اقتصادی سوء استفاده می‌کنند  
الهام در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز گفت: نابسامانی و نبود ثبات در بازار باعث شده تا افراد سودجو از این وضعیت سوءاستفاده کنند و با گرانفروشی و کم‌فروشی تعادل بازار را بر هم زنند.
این شهروند ادامه داد: وقتی نظارت و بازرسی مناسبی از متخلفان نشود نباید انتظار داشت که بازار در ثبات باشد مردم با این شرایط اقتصادی نمی‌توانند از پس مخارج زندگی بربیایند و در این آشفته بازار اقتصادی نیز نبود ثبات و همچنین نظارت کافی مردم را با مشکل مواجه کرده است.
افزایش قیمت‌های بی رویه و نبود ثبات در بازار مشکلات بسیار زیاد اقتصادی برای مردم به وجود آورده است به طوری که مردم دیگر اعتمادی به بازار ندارند و در خرید اقلام اساسی با مشکل مواجه می‌شوند چون قیمت‌های کالاهای اساسی با قیمت‌های سلیقه‌ای اذهان را کلافه می‌کند.
بی‌توجهی مسئولان امر در نظارت و بازرسی همچنان ادامه دارد و به یکی از گزینه‌های اصلی در عدم ثبات در بازار تبدیل شده است.‎

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید