05:02|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مهر 1398 - 08:44
کد خبر: 13131
امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با باریش:

پیاده روی اربعین برای تمام ادیان و مذاهب است

حضور تمامی کشورها، مذاهب و دین‌ها در این مراسم، مهم و نشان دهنده این است که امام حسین علیه السلام فقط مختص شیعیان نیست.
پیاده روی اربعین برای تمام ادیان و مذاهب است

حجت الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب، در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، در رابطه با پیاده روی اربعین اظهار کرد: پیاده روی اربعین یکی از مظاهر حقانیت اسلام و ائمه علیه السلام، و همه ساله با عنایت خداوند رحمان رونق زیادی گرفته است به طوری که مردم از حدود ۱۰۰ کشور برای حضور در مرقد مطهر سید و سالار شهیدان و شرکت در مراسم اربعین حسینی گردهم می‌آیند.

وی با اشاره به اهمیت اربعین ادامه داد: این موضوع به اندازه‌ای مهم است که امام حسن عسگری زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های مومن تلقی است.

امام جمعه تکاب با توجه به اولین پیاده روی اربعین که اسرای کربلا صورت گرفت خاطر نشان کرد: امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها به‌طرف مرقد مطهر حضرت حرکت و آنجا پیاده روی کردند همه ساله به صورت نمادین و با یاد همان واقعه مردم پیاده به سمت آن مرقد مطهر می‌روند.

برادری با بیا اینکه در چند سال اخیر با توجه به وجود مشکلات رفاهی، امنیتی کشور عراق و همچنین اغتشاشات‌ای که اتفاق افتاده است گفت: هدف توطئه نیروهای وابسته به شیطان این بود که از حضور مردم در مراسم پرشکوه اربعین حسینی جلوگیری کنند ولی شاهد بودیم که مانند سال‌های گذشته به حول قوه الهی مردم چند برابر بیشتر از گذشته عازم زیارت بارگاه امام حسین علیه السلام هستند.

وی با بیان اینکه دنیا از این تجمع باشکوه که با وجود ناامنی‌های کشور عراق در حیرت مانده است افزود:  آنان در حیرتند چه چیزی به  زائران تعلق می‌گیرد که این چنین به سوی کربلا سرازیر می‌شوند و این نشان دهنده همان نقطه معنوی است که همه جمعیت را دور خود آورده است.

امام جمعه تکاب ادامه داد: نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از جای جای جهان به سمت کربلا مشرف می‌شوند.

برادری با اشاره به سخن پیامبر اکرم در این مورد که می‌فرمایند، شهادت امام حسین داغ و حسنی در قلب مسلمین می‌گذارد عنوان کرد: این حرارت هیچگاه سرد نشده و از بین نمی‌رود زیرا یکی از مسائل معنوی است که خداوند با محبت امام حسین در قلب مسلمانان قرار داده و سایر ادیان و مذاهبئ برای درک این مسئله معنوی به کربلا سفر می‌کند.

 وی ادامه داد: کل دنیا با سیاست‌های خود در تلاش برای از بین بردن این تجمع معنوی هستند در حالی که هر سال تعداد زائران کربلا افزایش یافت و در کنار آن مردم عراق و همچنین کسانی برای خدمت به زائران در راه‌ها قرار دارند با تمام جان و توان خود برای پذیرایی و همچنین رفع خستگی زائران تلاش می‌کنند. 

امام جمعه تکاب افزود: به راستی این معجزه‌ای است که حتی مردم عراق خانه‌های خود را در اختیار این زائران بدون هیچ چشم داشتی می‌گذارند.

برادری گفت: اربعین حسینی همه ساله امام حسین علیه السلام را به کل جهانیان معرفی می‌کند و حتی توطئه‌های شیطان نیز در این امر تاثیری ندارد.

وی پیاده روی اربعین را برای شکل گرفتن حکومت عدل الهی توسط امام غایبان مهدی موعود علیه السلام مهم معرفی و اظهار کرد: امام زمان علیه السلام در زمان ظهور، خود را با امام حسین معرفی می‌کند و آن زمان مردم می‌دانند که این مهدی از خاندان همان حسین مظلوم است که مردم با ایثار و با تمام توان خود برای زائران او تلاش می‌کردند و این باعث توجه به امام عصر علیه السلام می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این حرکت همچنان با معنویت، اقتدار و عظمت بیشتر ادامه داشته و منجر به ظهور امام عصر علیه السلام و تشکیل حکومت عدل مهدوی شود.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه در اربعین حسینی تمامی کشورها، مذاهب و دین‌ها حضور دارند خاطر نشان کرد: این موضوع مهم و نشان دهنده این است که امام حسین علیه السلام فقط مختص شیعیان نیست و حتی برادران اهل سنت و یا از مذاهب و دین‌های مختلف در این سفر شرکت می‌کنند.

برادری ادامه داد: این موضوع موجب دوستی کشورها و حتی ادیان مختلف نیز می‌شود مثلاً افغانستان و پاکستان از شرق ایران وارد و پس از طی مسیری از داخل کشور به سمت کربلا می‌روند.

وی افزود: این موضوع باعث آشنایی کشورها و فرهنگ‌ها با یکدیگر و دوستی آن‌ها می‌شود.

امام جمعه تکاب گفت: کشورهایی مانند هند، آذربایجان، ترکیه و سایر کشوره‌ها از ایران برای رسیدن به کربلا عبور می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید