11:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مهر 1398 - 09:59
کد خبر: 13130
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

کم‌کاری ها به مشارکت توسط مسئولان مایه شرمساری در برابر سیدالشهدا است

برخی کم‌کاری ها و بی توجهی به مشارکت توسط تعدادی از مسئولان موجب شرمساری در برابر اباعبدالله(ع) است.
کم‌کاری ها به مشارکت توسط مسئولان مایه شرمساری در برابر سیدالشهدا است

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد:  پیاده روی اربعین معجزه الهی است و حضور چند ده میلیون نفر در این مراسم به هیچ وجه قابل تحلیل نیست و مثالی در دنیا ندارد.
وی معقتد است؛ امسال هنگامه عظیمی در راهپیمایی اربعین برپا است که قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود. این عظمت امام حسین(ع) و مشیت الهی برای تسخیر دنیا توسط مساله قیام امام(ع) است.
امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: از تمام اقشار برای اعلام حمایت و همبستگی با امام حسین(ع) حضور می‌یابند و این نشانه ماندگاری قیام عاشورا است.
حجت‌الاسلام قریشی گفت: مگر ممکن است که چند روز پیاده‌روی را با وجود شدت فشارها و بدون هیچ ناراحتی قبول کنند؟ هر سفری برنامه‌ریزی خاص خود را دارد ولی این سفر با عمق وجود انجام می‌شود.
وی، ضمن تقدیر از مردم در خصوص حضور پرشور در راهپیمایی اربعین حسینی، تلاش مسئولان برای آماده‌سازی مقدمات سفر و تجهیز موکب‌های خدمت‌رسانی را ارج نهاد.
امام جمعه ارومیه، همچنین برخی کم‌کاری ها و بی توجهی به مشارکت توسط تعدادی از مسئولان را موجب شرمساری در برابر اباعبدالله(ع) دانست.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد تعامل با دنیا، ابراز داشت: در کشور ما، تعامل با دنیا با محوریت قرآن و اهل‌بیت(ع) است و باید در این راستا حرکت کنیم.
حجت‌الاسلام قریشی، گفت: امامین انقلاب بر اساس همین آیات و دستورات بزرگان دینی رفتار کرده‌اند، تمام موارد و قوانین شفاف و روشن است.
وی، اضافه کرد: در قرآن کریم به صراحت بیان شده که در رفتار با عموم با عدالت رفتار کنیم. با هر کشوری که علیه اسلام توطئه نکرده باید با خوبی رفتار کنیم. اسلام ما را فقط از ارتباط افرادی نهی کرده که بخاطر دین با ما دشمنی دارند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه افرادی که دلباخته آمریکا و اقدامات نادرست آن‌ها هستند، در آخرت نیز با همان مستکبران محشور خواهند شد، یادآور شد: نباید از مسیر خارج شویم و با تبعیت از فرامین رهبری در مسیر حق و حقیقت قدم برداریم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید