17:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1398 - 07:56
کد خبر: 13110
باریش گزارش می‌دهد:

بازگشایی قفل ترافیک ارومیه با پارکینگ‌های طبقاتی

پارکینگ‌های طبقاتی که چنددهه است در شهرهای پر جمعیت دنیا استفاده از آنها معمول شده، یکی از راه حل‌هایی است که می‌تواند قفل ترافیک ارومیه را هم بازکند.
بازگشایی قفل ترافیک ارومیه با پارکینگ‌های طبقاتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از معضل‌های جدی در کلانشهرهایی مانند ارومیه که تعداد وسیله نقلیه آنها نسبت به جمعیتشان زیاد است، وجود ترافیک به ویژه در ساعات پرتردد روز است که بیشتر اوقات باعث کلافه‌شدن رانندگان می‌شود.

جر و بحث‌های و دعواهای خیابانی بر سر اینکه چه کسی زودتر از مسیر عبور کند، در ساعت پرترافیک روز صحنه هایی هستند که هر چند وقت یکبار در معابر عمومی دیده می شود و گاهی ممکن است این درگیریها به جاهای باریکتر هم ختم شوند ولی افزایش تعداد پارکینگ ها در خیابانهای پر تردد که به نوعی هسته مرکزی شهر هم محسوب می شود، می تواند تا حد زیادی معضل ترافیک خیابانهای ارومیه را کاهش دهد.

پارک‌های دوبله و یا پارک کردن در خیابانهایی که عرض چندانی ندارد همیشه معضل ترافیک در شهر ارومیه را دو چندان کرده است، اگر فرهنگ عمومی بر این باور باشد که می‌تواند چند خیابان آن طرفتر برای انجام کارهای روازنه هم خودرو را متوقف کند، شاید می‌توانست حجم زیادی از ورود وسایل نقلیه به  خیابان‌ها را کم کند.

کلانشهر ارومیه در حالی که خیزهای جدی برای توسعه در بخش های مختلف را برداشته است که برای حل معضلاتی چون ترافیک نیاز جدی به احداث پارکینگ های طبقاتی در خیابانهای اصلی آن احساس می شود. همین امر می تواند فرصت خوبی را برای جذب سرمایه گذار در جهت تسریع در احداث این پروژه ها فراهم آورد.

با اندکی تامل می‌توان دریافت که احداث پارکینگ‌های طبقاتی علاوه بر اینکه حجم زیادی از ترافیک شهری را مرتفع می‌کند، می تواند به اشتغال زایی مردم کمک کرده و در کنار آن حضور سرمایه گذار را در شهر جدی‌تر کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید