16:22|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1398 - 08:41
کد خبر: 13105
باریش گزارش می‌دهد:

جای خالی تفرجگاه‌های با امکانات در ارومیه

کلانشهر ارومیه از شرایط بسیار خوب آب و هوایی و همچنین شرایط جغرافیایی بی‌نظیر در فصول مختلف سال برخوردار است به همین جهت نیازمند ایجاد مکان‌های تفریحی و گردشگری همانند تفرجگاه بند است تا شهروندان در طول هفته و در اوقات تعطیلی با فراغ خاطر به این مکان‌ها مراجعه کرده و از آب و هوای مطلوب آن لذت ببرند.
جای خالی تفرجگاه‌های با امکانات در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تفرجگاه بند ارومیه یکی از مناطق دیدنی این شهر است که با منظره زیبا، دیدنی و با طبیعت بکری که دارد هر روزه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی است که در روزهای تعطیل حجم افرادی که برای تفریح به این مکان می‌روند نسبت به سایر روزهای هفته افزایش می‌یابد.
 تفرجگاه بند در روستای بند ارومیه قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی است که شهروندان ارومیه‌ای و سایر گردشگران به این مکان مراجعه می‌کنند.
روستای سرسبز و خوش آب وهوای بند ارومیه در فاصله تقریبی سه کیلومتری و در جنوب غربی شهر ارومیه و در کوهپایه یک کوه قرار دارد.
امروزه روستا بند تقریبا شکل روستایی خود را از دست داده و به عنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری محسوب می‌شود.
با توجه به اینکه شهر ارومیه از شرایط بسیار خوب آب و هوایی و همچنین شرایط جغرافیایی بی‌نظیر در فصول مختلف سال برخوردار است از این رو نیازمند ایجاد مکان‌های تفریحی و گردشگری همانند تفرجگاه بند است تا شهروندان در طول هفته و در اوقات تعطیلی با فراغ خاطر به این مکان‌ها مراجعه کنند و از آب و هوای مطلوب آن لذت ببرند.
کمبود فضاهای تفریحی در ارومیه
یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز در مورد کمبود فضاهای تفریحی در شهر ارومیه گفت: شهر ارومیه از آب وهوا و طبیعت بسیار خوبی برخوردار است و شهروندان نیاز دارند تا مناطق مختلف تفریحی و گردشگری در ارومیه فراهم شود تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.
وی افزود: تفرجگاه بند یکی از مناطق تفریحی در شهر ارومیه است که تقریبا از امکانات مطلوبی برخوردار است و جا دارد که در شهر ارومیه از این مکان‌های تفریحی بیشتر به چشم بخورد.
ترافیک کلافه کننده در تفرجگاه بند ارومیه
زهرا یکی از مخاطبان باریش نیوز با ارسال پیامی نوشته است منزل مسکونی ما در جاده متنهی به تفرجگاه بند است و همیشه در ساعات برگشت به منزل با ترافیک شدید مواجه می‌شویم که اغلب تا نصف شب هم ادامه دارد و سر و صدای ناشی از این ترافیک برای خانواده‌های ساکن قابل تحمل نیست.
وی افزود: حتی برخی از همسایگان ما بیمار و مریض دارند که صدای خودرو باعث آزردگی آنها شده به طوری که یکی از آنها قصد داشت مریض خود به بیمارستان منتقل کند که به دلیل ترافیک نزدیک 20 دقیقه در ترافیک بند معطل شد. 
لزوم توجه به زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری در سایر نقاط کلانشهر ارومیه
علیرضا یکی دیگر از مخاطبین باریش نیوز در این رابطه گفت: متاسفانه ارومیه تفرجگاهی غیر از بند با امکانات پذیرایی مناسب وجود ندارد که بتوانیم با خیال راحت از مسافران خود در آنجا پذیرایی کنیم.
این مخاطب معتقد است که مکان‌های تفریحی و طبیعی دیگر شهر ارومیه برای مسافران و گردشگران ساماندهی شود تا از حجم ورودی به بند کاسته شود و در مقابل مکان‌های طبیعی دیگر نیز به آبادانی برسد.
اهمیت به فضاهای تفریحی و گردشگری در شهر پویایی و نشاط اجتماعی را در بین شهروندان به همراه دارد و ارومیه نیز این ظرفیت را دارد تا با فراهم کردن فضاهای مناسب تفریحی پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید