13:40|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 - 06:09
کد خبر: 13094
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

شفاف‌سازی حقوق مسئولین به نفع کشور است

شفاف کردن حقوق نمایندگان و مسئولین به نفع مردم و کشور است زیرا در این صورت مردم دیگر نسبت به مسئولین سوء ظن نخواهند داشت.
شفاف‌سازی درآمد مسئولین به نفع کشور است

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش نیوز، در رابطه با شفاف سازی حقوق نمایندگان و مدیران اظهار کرد: این امر، خواسته و حق همه مردم است تا بدانند مسئولین با عناوین مختلف که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند به چه اندازه درآمد دارد.

وی با اشاره به اینکه یک مدیر در نظام اسلامی به چه اندازه حقوق ماهانه دارد گفت: آیا درامد و سهم او از بیت المال یک حقوق و درامد معقول و متعارف، یا نامعقول و نامتعارف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دانستن این موضوع یک امر خلاف عدل و عرف نیست زیرا مردم باید از درامد مسئولین اطلاع داشته باشند.

حجت‌الاسلام شبستری بیان کرد: مخفی نگه داشتن این درامدها می‌تواند باعث بد گمانی مرد نسبت به نظام شود اما اگر همه دانستند که حقوق یک نماینده مجلس، وزیرکشور و حتی رئیس جمهور به چه اندازه، و تفاوت حقوق آن‌ها با مردمان عادی چه اندازه است به نفع مردم و کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: با دانستن درآمدها مردم می‌دانند هدف مسئولین واقعا خدمت است، اما اگر ببینند این درامد مخی و شفاف نیست سوء ظن مردم نسبت مسئولین طبیعی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید