06:24|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1398 - 07:49
کد خبر: 13088
مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

ثبت‌نام 44 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح

سال گذشته  18 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند و در امسال نیز نزدیک به 44 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و پیش‌بینی می‌شود در مدت باقی مانده بیش از 50 هزار نفر نیز ثبت نام کنند.
ثبت‌نام 44 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح

حجت‌الاسلام اسد میرزایی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز اظهار کرد: در آذربایجان غربی برای آشنایی زائران اربعین حسینی آموزش‌هایی تدارک دیده شده که با حضور روحانیون مساجد، ائمه جمعه و مسئولین مربوطه قبل از اعزام به کربلا برگزار شده و در برخی از شهرها در حال برگزاری است تا زائران  با آداب زیارت آشنا شوند.
وی افزود: سال گذشته  18 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند و در سال جاری نیز نزدیک به 44 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و پیش‌بینی می‌شود در مدت باقی مانده بیش از 50 هزار نفر نیز شرکت کنند.
حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: در سال گذشته 2 میلیون نفر از کشور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود که امسال 4 میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند. 
وی در ادامه به اهمیت زیارت حضرت اباعبدالله الحسین نیز اشاره و اظهار کرد: زیارت حضرت امام حسین (ع) از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در حال حاضر نیز با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی قرار گرفته‌ایم، زائران و مشتاقان زیارت عبدالله الحسین (ع) با پای پیاده به شوق زیارت امام حسین به کربلای معلی مشرف می‌شوند.
وی افزود: وظیفه مسلمانان در قبال حضرت امام حسین (ع) این است که حضرت را بشناسند و به دنیا بشناسانند و باید حضرت را چنان که پیامبراکرم (ص) توصیف کردند شناخت.
حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: در شرایط کنونی قوی‌ترین و بهترین رسانه برای شیعه مراسم اربعین حسینی است به طوری که با حضور در مراسم اربعین و زنده‌نگه داشتن یاد امام حسین (ع) بتوانیم حضرت را به جهانیان معرفی کنیم و پیاده روی اربعین حسینی فرصت بسیار مناسبی برای شناخت امام حسین (ع) است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید