14:48|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مهر 1398 - 05:34
کد خبر: 13082
یادداشت:

آذربایجان‌غربی مهد مجهز‌ترین مراکز درمانی

در چند سال اخیر می‌توان پیشرفت آذربایجان‌غربی را در زمینه پرورش متخصصان درمانی در رشته‌های مورد نیاز برای درمان را، مثبت تلقی کرد.
آذربایجان‌غربی مهد مجهز‌ترین مراکز درمانی

سرویس سلامت باریش نیوز، روز گذشته به نقاط منفی مراکز درمانی آذربایجان‌غربی پرداخته بودیم و در پی آن تصمیم گرفتیم به نقاط مثبت آن نیز بپردازیم.

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه آموزش متخصصان در حوزه‌های گوناگون درمانی داشته و موجب شده تا این استان در طول سال‌های اخیر به یکی از مناطق مهم درمانی کشور تبدیل شود.

اما تمام این‌ها نیز نمی‌تواند جای خالی بیمارستان تخصصی زنان را در آذربایجان‌غربی پر کند. جای خالی این بیمارستان باعث شد تا مدیران درمانی برای رفع این مشکل از چند سال قبل ساخت یکی از مجهز‌ترین مراکز درمانی ایران را در ارومیه در دستور کار قرار دهند.

یکی از مهمترین مشکلات حوزه سلامت در این استان نبود بیمارستان مناسب برای زنان است که با برداشتن گام درست از ۲ سال قبل پروژه ساخت بیمارستان تخصصی زنان در ارومیه اجرایی شد و در مدت کوتاهی، به همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، در آستانه اتمام است.

روند احداث بیمارستان جامع تخصصی و فوق‌تخصصی زنان ارومیه به خوبی پیش می‌رود به پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و در انتظار تخصیص بودجه جدید است که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و بخشی از نیاز مهم حوزه سلامت در استان برطرف شود.

در چند سال اخیر می‌توان پیشرفت آذربایجان‌غربی را با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پرورش متخصصان درمانی در رشته‌های مورد نیاز برای درمان، مثبت تلقی کرد.

با احداث این مراکز بیمارستانی، بسیاری از نیاز‌های تخصصی درمان برطرف می‌شود زیرا به‌علاوه شهروندان ارومیه سایر بیماران از استان‌های نزدیک و حتی کشور‌های همسایه هم‌چون عراق به این منطقه سفر کرده و با کمترین هزینه و بهترین کیفیت به درمان خود می‌پردازند.

حتی محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در سال های گذشته شاخص سلامت آذربایجان‌غربی در کشور همیشه رتبه‌های پایینی داشت و مردم، نمایندگان مجلس و مسئولان دغدغه افزایش شاخص‌ها را داشتند، اما با پروژه های بزرگی که در استان شروع شدند، این شاخص روند صعودی گرفته است.

کلنگ ساخت این بیمارستان در سال 96 بر زمین زده شد و همان کلنگ باعث شد تا این مرکز درمانی به پیشرفته‌ترین بیمارستان زنان تبدیل شود.

پس از تصویب این طرح، تبدیل سرای ورزشکاران به بیمارستان زنان و زایمان کوثر که چهار سال قبل‌تر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انجام گرفته بود، مقرر شد ۱۵ هزار مترمربع به مساحت آن اضافه شود و وزیر بهداشت اسبق نیز در ابتدا اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص داد.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌هایی است که بیشترین پروژه بیمارستانی در حال احداث را دارد و در دو، سه سال اخیر به واسطه افتتاح چند بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری در شهرستان‌های ۱۷ گانه بر‌اساس شاخص‌های اعلام شده توسعه در شاخص سلامت ارتقا قابل ملاحظه‌ای یافته و گفته می‌شود به رتبه هفتم کشوری نیز دست یافته است.

عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی زنان ارومیه از اواسط سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای احداث این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام، تکمیل و تجهیز آن ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد و قرار است تا در هفته دولت افتتاح و آماده ارائه خدمات به مردم شود. این مرکز تخصصی درمانی با زیربنای بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع و در هشت طبقه خواهد بود که تعداد ۹ اتاق عمل دارد، فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و فاز دوم این پروژه در حال ساخت است.

بیمارستان تخصصی زنان ارومیه ۳۰۰ تخت بستری دارد و در فضای داخلی امکاناتی از جمله؛ تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس درمانگاه، آزمایشگاه، بخش جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه، بخش زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش‌های بستری و پد چرخ‌بال را دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید