10:40|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مهر 1398 - 08:58
کد خبر: 13080
یادداشت:

میدان ولایت فقیه ارومیه، کلکسیون مشکلات شهری

میدان ولایت فقیه یکی از میادین قدیمی و مسیر پرتردد در شهر ارومیه نیاز مبرم به ساماندهی دارد اما گرفتار بی ‌توجهی متولیان شده است.
میدان ولایت فقیه ارومیه، کلکسیون مشکلات شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، میدان ولایت فقیه یکی از میادین قدیمی شهر ارومیه می‌باشد که در مسیر منتهی به بازار تاریخی و مسجد جامع ارومیه واقع شده و در زبان عامیانه و در میان شهروندان ارومیه‌ای به «مرکز» معروف است. 
از سال‌های گذشته بسیاری از رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی در شهر ارومیه با تجمع مردم در میدان ولایت فقیه برگزار شده و هم اکنون نیز برگزاری برخی از مراسمات مذهبی و سیاسی در این مکان انجام می‌شود.  
با توجه به اینکه میدان ولایت فقیه در مرکز شهر ارومیه قرار دارد و یکی از مسیرهای مهم و تردد اغلب مردم از این مکان صورت می‌گیرد اما این محل از وضعیت مطلبوبی برخوردار نیست و نیاز به ساماندهی دارد.
همچنین میدان ولایت فقیه یکی از مسیرهای مهم رفت و آمد مسافران، توریست و گردشگران داخلی و خارجی است که به دلیل وجود هتل آپارتمان‌هایی‌ که در اطراف این مکان وجود دارد لزوم توجه و ساماندهی این مکان را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد.
سال گذشته مسئولان شهری وعده دادند که میدان ولایت فقیه و همچنین برخی از مغازه‌هایی که با سد معبر و اشغال فضای زیادی از معابر شهر چهره نامناسبی به این مکان  داده است ساماندهی می‌شود اما در حال حاضر هیچ‌گونه اقدام قابل توجهی در این راستا صورت نگرفته و این محل همچنان در انتظار ساماندهی به سر می‌برد.
متاسفانه در کلانشهر ارومیه که خیال تبدیل شدن به شهر توریستی، گردشگری و تفریحی را دارد این موضوع مورد غفلت و بی‌توجهی متولیان قرار گرفته است.
به طوری که بی‌توجهی به برخی از نقاط شهر ارومیه که نیاز مبرم به ساماندهی دارند به ویژه میدان ولایت فقیه باعث شده این مکان‌ها با توجه به اینکه می‌توانست به یک نقطه فرهنگی تبدیل شود اما به مکانی نابسامان و به شدت پر تردد تبدیل شود.
مرکز شهر که در مجاورت مسجد جامع ارومیه و بازار تاریخی ارومیه قرار گرفته ظرفیت این را دارد که از امکانات ویژه برخوردار باشد تا در صورت بازدید گردشگران و مسافران داخلی و خارجی مورد استقبال و توجه قرار بگیرد اما فقط در زمان‌هایی که مراسمات مختلف سیاسی و اجتماعی در این مکان برگزار می‌شود متولیان دست به کار شده و دستی به سر و روی این میدان می‌کشند.
با توجه به اهمیت ساماندهی فضاهای شهری و حضور گردشگران در شهر ارومیه و بازدید از بناهای تاریخی و تفریحی لزوم توجه بیش از پیش از سوی مسئولان شهری، متولیان و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه باید در این زمینه صورت گیرد.  
در مناطف مختلف شهر ارومیه مشکلات بسیار زیادی مانند تجمع دستفروشان و معتادان همچنین افزایش متکدیان از مواردی است که باید از سوی مسئولان متولی پیگیری و ساماندهی شود.
اکنون که ارومیه در آستانه 2020 قرار گرفته خروجی مناسبی از طرح‌های شهری مشاهده نمی‌شود و این نیازمند توجه و اهمیت بیشتر متولیان را می‌طلبد.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید