20:58|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1398 - 08:15
کد خبر: 13071

زندگی در گلمان به کما رفته است

با توجه به وجود مشکلات متعدد و نارضایتی مردم از مسئولین در خدمات‌دهی شهرک گلمان اگر وضعیت همچنان به این شکل ادامه یابد زندگی در این شهرک متوقف می‌شود.
زندگی در گلمان به کما رفته است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهرکی در 15 کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی واقع شده که چند سالی پس از آنکه شهروندان در آپارتمان‌های نوساز مستقر شدند، به دلیل جانمایی غیرکارشناسانه و برنامه‌ریزی‌های نادرست درگیر مشکلات بسیاری شدند و باوجود اینکه این شهرک هزاران نفر را در خود جای داده اما هنوز بسیاری از شرایط لازم برای زندگی شهری است.

شهرک‌های متعددی در ارومیه به فراموشی سپرده شده‌اند و شهرک گلمان ارومیه با اینکه با تلاش‌های مسئولان به شهر ارتقا پیدا کرده اما ساکنان آن هنوز از امکانات اولیه شهری بی‌بهره هستند و کمبودهای موجود مشکلات بسیاری برایشان به وجود آورده، گرچه در این سال‌ها وعده‌هایی برای رفع مشکلات این مطقه به مردم داده شده، اما هر بار به دلایلی تحقق آن به تعویق افتاده است.

حرف‌هایی که رسانه‌ها از مشکلات این شهرک‌ها می‌زنند شاید بتواند تکانی به مسئولین بدهد  اما سرنوشت چگونگی رسیدگی و حل این مشکلات نامعلوم باقی‌مانده است بی‌توجهی مسئولین به حدی رسیده که در قبال انتقادهایی که از آن‌ها می‌شود هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

مجتمع‌های آپارتمانی شهرک گلمان ارومیه که در قالب طرح مسکن مهر از اوایل سال‌ 92 به متقاضیان واگذار شده است در 15 کیلومتری جاده چی چست ارومیه قرار دارد و علاوه بر مشکلات زیرساختی با گذشت چندین سال از آغاز سکونت شهروندان در این شهرک، همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.
مسکن‌مهر یکی از طرح های مهم در زمینه احداث مسکن برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه بود که اجرای آن در دولت گذشته کلید خورد و شعار آن صاحب خانه شدن اقشار ضعیف جامعه با حداقل هزینه بود اما با توجه به ضعف های زیاد این مساکن و پایین بودن کیفیت آن ها، این طرح پس از گذشت سالیان بسیار نتوانسته رضایت مردم را به خود جلب کند.

ساکنان شهرک تازه تاسیس گلمان را بیشتر اقشار متوسط و کم درآمد جامعه تشکیل می‌دهند که بااندک پس انداز خود توانسته‌اند صاحب آپارتمانی 70 تا 100 متری شوند و البته بابت آن حداقل 10 تا پانزده سال دیگر قسط بدهند تا شاید آن وقت با خیال راحت طعم خاص خانه‌دار شدن را بچشند.

مشکلات شهرک گلمان تمامی ندارند

اکبر یکی از ساکنان شهرک گلمان در گفت‌و گو سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با مشکلات خود در این منطقه اظهار کرد: نبود امکانات در این منطقه مشکلات بسیاری برای ساکنان آن به وجود آورده است.

وی با اشاره وضعیت ورودی شهرک گلمان گفت: خیابانی که در ورودی شهرک وجود دارد مربوط به خیابان‌های ارتش است، زیر سازی و آسفالت آن هم از بین رفته است.

این ساکن شهرک گلمان ادامه داد: پس از حل مشکل فاضلاب هم اکنون مشکل آسفالت، کوچه و خیابان‌های پر از چاله‌ را داریم زیرا این منطقه نه‌تنها زیر سازی نشده بلکه آسفالت ریزی هم نشده است.

اکبر افزود: هیچ المان شهری در آنجا وجود ندارد که نشان دهنده وجود شهرکی در آن منطقه باشد علاوه بر آن صندلی‌های موجود در فضای سبز آهنی هستند که نشان از قدیمی بودن آن‌ها را دارد.

این ساکن شهرک گلمان با بیان اینکه شهرک گلمان جزئی از محدوده شهر است خاطر نشان کرد: این شهرک جزئی از محدوده شهر است اما اگر در این محل تصادفی رخ بدهد پلیس پلیسراه برای کشیدن کروکی در صحنه حاظر می‌شود.

وی با گلایه داز آموزش و پرورش افزود: مدارس شهرک گلمان با اینکه یک منطقه شهری محسوب می‌شود از قوانین مدارس روستایی پیروی می‌کنند که گاهی مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

چاله‌ها، بلای جان وسایط نقلیه

یکی از مخاطبان باریش نیوز، با نام کاربری تقدیر در رابطه با مشکلات شهرک گلمان عنوان کرد: بنده راننده سرویس مدارس شهرک گلمان که از نبود امکانات این منطقه بسیار ناراحتم هستم.

وی ادامه داد: کوچه و خیابان‌های پر از چاله‌های آب و فاضلاب یک سال به همین صورت باقی مانده است.

این مخاطب باریش نیوز با گلایه از ضعف مسئولین افزود: وضعیت کوچه‌ها باعث شده است تا تمام درامدهای خود را صرف تعمیر ماشین کنیم.

وی گفت: لطفا مسئولین فکری به حال کوچه‌های شهرک گلمان کنند زیرا ساکنین این منطقه را دچار مشکل کرده است.

کودکان، محروم از بازی در پارک‌ها

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت با انتشار تصاویری از شهرک گلمان و وضعیت زباله‌های این منطقه گفت: زباله‌ها در قسمت‌های خاکی شهرک پخش شده که ظاهر نامناسبی برای این منطقه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: حتی کودکان محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند زیرا پارک‌های این منطقه شرایط مناسب بازی کودکان را ندارد.

وضعیت زباله‌های رها شده در شهرک را با تصاویر زیر بهتر می‌توان مشاهده کرد.

   

براساس این گزارش، وجود مشکلات متعدد و بی کفایتی مسئولین زندگی را برای ساکنین این منطقه سخت و دشوار کرده است مسئولین باید با تلاش‌های خود آلامی بر دردهایشان شوند نه اینکه با بدقولی و عدم توجه به مشکلات نمک بر زخم بشوند و تنها به وعده دادن اکتفا کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید