02:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1398 - 08:15
کد خبر: 13070
یادداشت:

کلیه‌هایی که قربانی فقر می‌شوند  

آگهی‌های فروش کلیه در سطح شهر ارومیه این روزها بسیار مشاهده می‌شود، کلیه‌هایی که به ناچار قربانی فقر می‌شوند.
کلیه‌هایی که قربانی فقر می‌شوند  

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها در کوچه و خیابان‌های شهر ارومیه که قدم می‌زنی ناخودآگاه چشم به آگهی‌های فروش کلیه در دیوارهای شهر می‌خورد.
کلیه‌هایی که قربانی فقر می‌شوند و با نبود یکی از آن‌ها سلامت فرد به خطر افتاده و می‌تواند با گذشت زمان تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
کلیه به عنوان یکی از اعضای مهم بدن وظیفه تنظیم فشار خون، دفع مواد زائد و مدیریت خونسازی را بر عهده دارد اما عده‌ای از افراد به ناچار به عنوان منبع تأمین مالی برای رفع مشکلاتشان اقدام به فروش کلیه می‌کنند.
اوضاع نابسامان اقتصادی باعث شده تا در شرایط فعلی بازار خرید و فروش کلیه بسیار گرم بگیرد و آگهی‌های فروش کلیه به روش‌های مختلفی در حال دست به دست شدن است.
اغلب افرادی که برای فروش کلیه اقدام می‌کنند از فقر مالی بسیار شدیدی رنج می‌برند اما در این میان افراد زیادی نیز به عنوان دلال از فرصت‌های پیش آمده سوء استفاده کرده و هزینه‌های هنگفتی را به جیب می‌زنند.
کم نیستند تعداد افرادی که سلامت هم‌نوعان خود برایشان اهمیتی ندارد و بیشتر به فکر منافع خود هستند تا از این طریق بتوانند سود کلانی را بر جیب بزنند که نظیر آنان در آگهی‌های فروش کلیه به وفور مشاهده می‌شود.
اعضای بدن انسان قیمت ندارد اما دلال‌ها براساس مشتری برای تک به تک اعضای بدن انسان قیمت تعیین می‌کنند و اغلب به دنبال خریداران پولدار هستند.
با وجود سخت‌گیری و برخورد قانونی با اینگونه افراد سودجود و فرصت طلب متاسفانه باز هم خبرهایی مبنی بر قاچاق اعضای بدن به گوش می‌رسد. 
برخورداری از سلامت کامل نعمت بسیار بزرگی است که خداوند در اختیار فرد قرار می‌دهد و در صورت نبود یکی از اعضای بدن زندگی فرد دچار مختل شده و مشکلات دیگری برایش رقم می‌خورد.
اما چه خوب است که در این دوره و زمانه که شرایط نابسامان اقتصادی زندگی قشر ضعیف را با مشکل رو به رو کرده، زمینه‌های درمانی مناسبی برای افراد نیازمند فراهم شود تا آنان نیز در صورت عدم سلامتی و دست و پنجه نرم کردن با بیماری‌های سخت مجبور نشوند از اعضای بدن خود بگذرند و خود را با چالش‌های جدیدتری مواجه کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید