13:25|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1398 - 05:52
کد خبر: 13067
یادداشت:

بی‌کفایتی مسئولین کار دست ورزش استان داد

تا زمانی که مسئولان دست از وعده‌های تکراری و ناتمام خود نکشند و ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه افتتاح نشود تیم 90 ارومیه بی سرپناه است.
تکلیف ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه در هاله ابهامات

سرویس ورزشی باریش نیوز، پروژه‌های عمرانی در هر شهر و منطقه از جمله گام‌های اساسی و مهم در جهت پیشرفت آن شهر و منطقه محسوب می‌شوند، زیرا زمانی که عنوان یک شهر و یا کلانشهر را برای منطقه‌ای اطلاق می‌کنیم پس این کلانشهر بایستی دارای زیرساخت‌های مشخص و خاصی نیز باشد. کلانشهر ارومیه نیز با تمام کمبودها و کاستی‌هایی که به وضوح قابل لمس هستند، ارومیه همواره کوشیده تا خود را به عنوان کلانشهر نزدیک‌تر کند. ولی متاسفانه در این زمینه دارای پرونده قطوری از پروژه‌های نافرجام است که عاقبتشان به جایی ختم نشده است.

15 سال پیش در بلوار استاد شهریار (جاده انهر) ارومیه به منظور ساخت ورزشگاهی مدرن به زمین زده شد اما تاکنون شاهد افتتاح این ورزشگاه نبودیم.

ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه از جمله پروژه‌هایی است که بیش از 15 سال از عمر کلنگ‌زنی آن گذشته ولی هنوز در سودای افتتاح است، رویایی که جوانان دیروز را به میانسالان امروز مبدل کرده ولی هنوز راه به جایی نبرده است و در حال حاضر روز به روز، ماه به ماه و سال به سال وعده افتتاح آن زمین بعدی موکول می‌شود، تا حدی که دیگر تعداد وعده‌های زمان افتتاح از دست خارج شده و در دسترس نیست.

عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه از سال ۸۳ در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع آغاز شده، ولی به دلایل مختلف که اکثر پروژه‌های عمرانی آذربایجان‌غربی با آن مواجه هستند از جمله کمبود اعتبار، ضعف پیمانکار، معارض ملکی  تا کنون اجرایی نشده و به مرحله افتتاح نرسیده است.

در سال‌های گذشته که ارومیه نقش آنچنانی در فوتبال ایران نداشت و به بیان دیگر تیم شاخصی در سطوح بالای فوتبال ایران نداشت شاید نیاز ضروری به احداث فوری و تکمیل آن حس نمی‌شد اما در حال حاضر با توجه به حضور تیم فوتبال 90 ارومیه در لیگ دسته اول، نیازها بیش از پیش به افتتاح و تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه احساس می‌شود.
مدت‌هاست مردم به خصوص جوانان ورزش دوست آذربایجان‌غربی منتظر معلوم شدن سرنوشت این پروژه هستند، ولی آیا بعد از گذشت 15 سال از کلنگ‌زنی این پروژه از نظر کیفیت و ساخت جوابگوی نیازهای شهری خواهد بود؟ در اینکه آن زمان این پروژه به طور نسنجیده و بدون درنظر گرفتن آینده این پروژه وارد فاز عملیاتی شده است، شکی در آن نیست، زیرا نه آن زمان این ورزشگاه از نیازهای اساسی شهر ارومیه محسوب می‌شد که هیچ جایی در میدان‌های فوتبال نداشت و نه از نظر مکان جغرافیایی در محل درستی قرار گرفته است. بلکه تنها 15 سال تمام هر ساله بودجه کلانی به آن اختصاص یافته است و سرمایه‌های شهری بدون حصول نتیجه از بین رفته است.

حال باید منتظر ماند و دید که در موعد مقرر این پروژه به افتتاح خواهد رسید و آیا جوابگوی نیازهای مردم و ورزشکاران شهر خواهد بود؟ شهری که اکنون دارای یک تیم فوتبال است.

تمام این‌ها به جایی رسید که در 27 شهریور 98 کمیته مسابقات سازمان لیگ در نامه ای به باشگاه نود ارومیه و هم چنین هیات فوتبال استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد:
از این پس تیم نود ارومیه نمی‌تواند در استادیوم تختی این شهر میزبان رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور باشد. به این دلیل که نواقصات متذکر شده از سوی سازمان لیگ را برطرف نکرده است و استادیوم در همان شرایط قبلی مانده است.

 به همین خاطر از این پس و تا رفع نواقصات استادیوم تختی بازی‌های تیم نود ارومیه در استادیوم خاتم الانبیاء شهر بوکان برگزار خواهد شد.

بدون شک استادیوم تختی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای تیم 90 ارومیه باشد زیرا روز به روز بر هواداران این تیم افزوده می‌شود به حدی که دیگر جایی در استادیوم تختی باقی نمی‌ماند و حال که تیم ارومیه‌ای در این استادیوم کوچک به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌رود باید شاهد هوادارانی باشیم که به دلیل کمبود فضا پشت درهای بسته استادیوم می‌مانند.

با افتتاح این ورزشگاه و انتقال میزبانی از مسابقات فوتبال توسط تیم 90 ارومیه به این ورزشگاه مدرن و زیبا قطعا اعتبار زیاد و مهمی بر فوتبال تازه ارومیه داده می‌شود و اینگونه می‌توان مسیر کسب نتایج درخشان توسط بازیکنان و حضور پرشورتر هوادارن بر روی سکوها را هموارتر ساخت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید