00:29|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1398 - 07:18
کد خبر: 13052
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:

پیاده روی اربعین حسینی نماد ایستادگی و مقاومت

پیاده روی اربعین حسینی نماد ایستادگی و مقاومت جهان اسلام است و امسال نیز باید باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود تا نقشه های دشمنان اسلام نقش بر آب شود.
پیاده روی اربعین حسینی نماد ایستادگی و مقاومت

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز ، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی به یک نماد تبدیل شده ، در زیارت اربعین شیعه و سنی در حول محور ابا عبدالله الحسین علیه السلام با هم به وحدت رسیدند و باید امسال پرشور تر از سال های قبل برگزار شود تا نقشه های دشمنان نقش بر آب شود.

وی افزود : حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین حسینی باعث خشم و ناراحتی دشمنان می‌شود و باید تلاش شود از ثواب این حرکت عظیم و باشکوه بی‌نصیب نماند.

وی گفت: پیاده‌روی در این روز توسط اهل‌بیت سفارش شده زیرا قدم گذاشتن در پیاده‌روی اربعین همانند آزاد کردن اسیری از دست دشمنان است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به روز سالمندان، تاکید کرد: در دین ما احترام والدین و بزرگان واجب بوده و احترام به آنها بر ما وظیفه است.

وی گفت: واگذاری والدین به خانه سالمندان کار غلط و اشتباهی است و باید از این کار پرهیز شود زیرا بر ما وظیفه است در خدمت والدین خود باشیم.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اهمیت گردشگری سلامت در استان، اذعان کرد: گردشگری سلامت نیز بهترین زمینه برای استان ماست و باید مسئولان استانی اقدامات لازم را با تدبیر اعمال کنند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به مسئله توسعه میدان امام گفت: جای تاسف است که افراد متخصص و کاردان در این خصوص تدابیر لازم را نمی‌اندیشند و به فکر توسعه و آبادانی شهر نیستند.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد استانی و استاندار با عقلیت تمام باید با هماهنگی هم در این خصوص تدابیر لازم را بسنجند و از بروز مشکلات توسط افراد و رسانه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بر دهن کسانی که تفرقه افکنی میکنند بزند گفت و ادامه داد: افرادی که در انتخابات حضور می‌یابند باید با اخلاص باشند، نشان دادن خود به بهانه شهرت نشانه بی‌عقلی است و مردم باید هوشیارانه برخورد کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید