13:20|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 - 07:20
کد خبر: 13047
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

افزایش صددرصدی گردشگران خارجی در آذربایجان‌غربی

در تابستان سال گذشته آمار حضور مسافران و گردشگران خارجی در آذربایجان‌غربی نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش داشته است.
افزایش صددرصدی گردشگران خارجی در آذربایجان‌غربی

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در مورد آمار حضور مسافران تابستانی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با مقایسه آمار حضور گردشگران در نیم سال اول سال گذشته و سال جاری، شاهد رونق بسیار خوب گردشگری در آذربایجان‌غربی هستیم و آمار مسافران ورودی، اقامت و بازدید از جاذبه تاریخی و موزه‌ها نشان می‌دهد که آذربایجان‌غربی مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است.
وی افزود: یکی از سیاست‌های کلی که پیگیر آن بوده‌ایم معرفی آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از محورهای مهم گردشگری در غرب کشور است که تلاش شده تا ذائقه مردم به سفر برای آذربایجان‌غربی بیشتر شود.
جباری ادامه داد: مجموع اقامتی که در طول نیمسال اول سال 98 ثبت شده یک میلیون و 49 هزارو 977 نفر ثبت شده در استان که در برخی از ماه‌های تابستان شاهد اشغال صددرصدی هتل‌های استان بوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد که ظرفیت برای سرمایه گذاری و ایجاد هتل‌های جدید در استان وجود دارد.
وی گفت: همچنین افزایش اقامت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش را تجربه کرده است.
جباری عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری در بخش واحدهای بوم گردی 12 هزار نفر ثبت شده و نسبت به مشابه سال گذشته افزایش چند برابری داشته است همچنین 2هزارو 399 بازدید نظارتی از اماکن تاریخی و گردشگری صورت گرفته و نزدیک به 159 مورد تذکر ثبت شده است. 
وی افزود: در بخش مربوط به مکان‌های تفریحی، گردشگری و توریستی 4میلیون و 931 هزار آمار تقریبی ثبت شده که نزدیک به 40 درصد افزایش را نشان می‌دهد همچنین در حوزه اقامت مسافران خارجی شاهد افزایش صددرصدی مسافران خارجی هستیم و تعداد ورود تورهای خارجی نیز به استان افزایش داشته است که این نشان می‌دهد که آذربایجان‌غربی ظرفیت مناسبی برای پذیرایی و میزبانی از مسافران خارجی دارد.
این مسئول ادامه داد: از جمله اقدامات مهمی که در طول تابستان برای معرفی بیشتر رونق گردشگری انجام شد معرفی و انتخاب بازار هدف گردشگری ترکیه، آذربایجان و ‌ارمنستان برای جذب بیشتر و معرفی ظرفیت‌های استان انجام شد همچنین همکاری با موسسه مطالعات گردشگری کشور ژاپن برای تدوین سند جامع توسعه گردشگری آذربایجان‌غربی به همراه استان‌های غربی کشور انجام شد و در حال حاضر نیز مطالعات آن آغاز شده است.
وی گفت: برگزاری موفق جشنواره ملی گردشگری برای دومین سال متوالی با حضور حداکثری استان‌های مختلف کشور و فعالان گردشگری که در این نمایشگاه شرکت کردند برگزار شد که این نشان می‌دهد استان کم کم جایگاه خود در حوزه گردشگری را پیدا کرده است.
جباری تصریح کرد: بیش از 20 عنوان برنامه‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی برگزار شد که از جمله آن‌ها برنامه‌های آئینی نوروز، جشنواره گیاهان دارویی سردشت، جشنواره فرهنگی هنری سیلوانا، جشنواره گلاب گیری در خوی، جشنواره گیلاس در اشنویه، و سایر جشنواره‌های دیگر برگزار شد که این‌ها می‌تواند به عنوان محرک سفر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی را معرفی کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: فیلم معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های مختلف در حال آماده سازی است همچنین تهیه اطلس گردشگری و اکو توریسم برای شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است که از این طریق بتوانیم جاذبه‌های طبیعی آذربایجان‌غربی را معرفی کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید