15:20|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 - 06:55
کد خبر: 13046

حواستان باشد خاکریز بدخواهان نشوید!

آذربایجان غربی برای رسیدن به ایده‌آل‌های توسعه به کارخانه نیاز دارد، به ایجاد بسترهای شغلی نیاز دارد، کسانی که با مطرح کردن مباحق قومیتی آب در هاون دشمن می‌کوبند باید حواسشان باشد در این میان خاکریز بدخواهان نشوند.
حواستان باشد خاکریز بدخواهان نشوید!

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، غبار عقب‌ماندگی چند دهه بیشتر است که بر چهره رنگ و رو رفته استانی با ظرفیت‌های بکر مرزی و تجاری افتاده است اما خیلی‌ها هستند که به جای استفاده از این پتانسیل‌ها برای شتاب بخشیدن به حرکت استان در مسیر توسعه به فرافکنی‌های مبتنی بر مسائل قومیتی می‌پردازند.

درد نگین شمالغرب کشور با پرداختن به مسائل غیر از مباحث ضروری مانند موضوعاتی قومیتی درمان نمی‌شود چراکه این استان به اولین مؤلفه‌ای که برای رشد و توسعه نیاز دارد وحدت و همدلی است، شاخصه‌ای که از سال‌های پس از انقلاب همواره شاه کلید همبستگی مردمان غیور و صبور آن در برابر بسیاری از مشکلات و سختی‌ها بوده است.

اینک بسیاری از مسئولین و نمایندگان استان که می‌توانند با مطرح کردن مطالبات مردم این استان در تریبون‌های ملی و جذب سرمایه لازم برای راه‌اندازی کارخانه‌ها، صنایع و کارگاه‌های تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اهرم اصلی برای توسعه استان باشند با مطرح کردن مباحث غیر ضروری که تنها فایده‌اش آب در آسیاب دشمن ریختن است، نه تنها دردی از کوه مشکلات مردم در این استان را حل نمی‌کنند بلکه با مطرح کردن موضوعات تفرقه افکنانه تنها به فکر منافع و مطامع شخصی هستند.

اما مسئولین و نمایندگان باید بدانند که این مردم به گفته رهبر کبیر انقلاب اسلامی ولی نعمت آنها هستند و اگر برای منصب و کرسی انتخاب می‌شوند باید برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تلاش کنند، این مردم به همان اندازه که در روزهای رأی‌گیری برایتان عزیز می‌شود در ایام پس از آن هم باید مورد تکریم قرار گیرند و خواسته‌های به حق شان در سطح ملی و استانی مطرح شده و پیگیری شود.

اما متاسفانه خیلی‌ها خواسته و یا ناخواسته ابزاری برای از بین بردن آرامشی شدند که در سایه وحدت و همبستگی در آذربایجان‌غربی برقرار است و از این منظر همواره این استان در دید بسیاری از مسئولان کشوری رنگین کمانی از خوبی‌ها بوده است.

خونی 12 هزار شهیدی که از این استان برای برقراری امنیت و آرامش و اعتلای ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی در سالهای دفاع مقدس و حتی سالهای پس از آن تقدیم شده است، دینی است که مسئولان در برابر قطره قطره آن تکلیف دارند و باید در جهت حفظ اهداف و ارزش‌های شهدا حرکت کنند و با دامن زدن به مباحث به قول معروف خاله زنکانه قومیتی که بدون شک حربه دشمن برای از بین بردن اتحاد این ملت است، ناخواسته وارد خاکریز بدخواهان انقلاب نشوند.

آذربایجان غربی در حال حاضر از درد بیکاری خیل عظیمی از جوانان تحصیلکرده‌اش رنج می‌برد و مسئولان بدانند این استان برای پیشرفت کارخانه می‌خواهد، صنایع تولیدی می‌خواهد، به حمایت از بنگاه‌های زودبازده اقتصادی نیاز دارد. این استان برای اینکه از این پیچ مهم در تاریخ خود بازهم به سلامت عبور کند به جای مباحث قوم گرایانه به تلاش، کارجهادی و همت شبانه‌روزی نیاز دارد، معیارهایی که شاید مسئولان و نمایندگان استان آن را به فراموشی سپرده‌اند که به جای اقدامات عملی به فکر سهم خواهیشان از مردم افتاده‌اند.  

استفاده از مباحث قومیتی آنهم در استانی که به رنگین کمان اقوام شهره است برای رسیدن به منصب و یا کرسی در شرایطی که دشمن از تمام امکانات و حربه‌های خود برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کند، ننگی است که برای همیشه در پیشانی کسانی که بر آتش اختلافات قومی می دمند بدون شک خواهد ماند و تاریخ درباره بی‌تدبیری این افراد قضاوت خواهد کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید