07:53|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مهر 1398 - 09:45
کد خبر: 13044
معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی:

برقراری امنیت با مشارکت مردم به ثمر می‌نشیند

مردم در بیشتر زمینه‌ها با پلیس مشارکت و همکاری دارند که خود این عامل نیز نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی دارد.
برقراری امنیت با مشارکت مردم به ثمر می‌نشیند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرهنگ جلال عباس زاده، معاون هماهنگ کننده انتظامی آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ناجا اظهار کرد: پلیس انتظامی وظیفه دارد تا در جامعه امنیت و آرامش ایجاد کند و خوشبختانه در این مسیر بسیار موفق عمل کرده و اعتماد و اطمینان مردم را به خود جلب کرده است.
وی افزود: مردم در بیشتر زمینه‌ها با پلیس مشارکت و همکاری دارند که خود این عامل نیز نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی دارد.
عباس زاده با بیان اینکه امنیت، نعمت بی‌بدیل و از نیازهای مهم هر فرد و جامعه به شمار می‌رود ادامه داد: هیچ‌کس در جامعه نمی‌تواند نسبت به امنیت بی‌تفاوت باشد در کشور ایران ارزش قائل بودن به امنیت نسبت به سایر کشورهای دیگر بسیار زیاد است.
وی گفت: امروز پلیس نوین در ایران و منطقه حرفی برای گفتن دارد و این امر با تلاش‌های شبانه روزی عوامل پلیس محقق شده و خدمت برای مردم را افتخار والایی می‌دانند.
عباس زاده اضافه کرد: هفته ناجا با شعار پلیس هوشمند، امین مردم از 11 مهرماه با حضور در مزار شهدا و تجدید عهد و پیمان با شهدا و همچنین در قالب  27 عنوان برنامه ابلاغ شده و دیگر برنامه‌های بسیار مختلفی که تدارک دیده شده آغاز می‌شود.
وی افزود: اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها و مشارکت با پلیس نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب برای مردم دارد.
وی گفت: اجرای مراسم مشترک صبحگاهی با نیروهای مسلح در سطح استان، وهمچنین برپایی نمایشگاه فضای مجازی در مدارس با حضور کارشناسان انجام می‌شود تا آسیب‌های فضای مجازی را برای دانش‌آموزان معرفی کنند.
عباس زاده اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، دیدار مردمی فرماندهی نیروی انتظامی با در تمامی روزهای هفته ناجا، آموزش راهنمایی و رانندگی به همیاران پلیس در شهرک ترافیک، از جمله برنامه‌های هفته ناجا به شمار می‌رود.
وی در ادامه تصریح کرد: در طول هفته ناجا آموزش‌های همگانی در حوزه ترافیک و علائم راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود تا در این حوزه اطلاع رسانی و آموزش صورت گیرد و مردم بتوانند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با سهولت رانندگی کنند.
وی گفت: اجرای طرح خدمات درمانی، بهداشتی و خدماتی در مناطق محروم و مرزی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی انجام می‌شود و خدماتی در حد توان به صورت رایگان برای مردم ارائه خواهد شد.
عباس زاده با تشریح برنامه‌های هفته ناجا در ادامه عنوان کرد: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان به عنوان یک مرکز ایمن و مطمئن و با حضور کارشناسان مجرب در ایام هفته ناجا آماده مشاوره رایگان به عموم مردم در زمینه‌های مختلف است.
این مسئول گفت: هماهنگی و برنامه ریزی جهت سخنرانی فرماندهان؛کارشناسان جهت تأمین تعاملات پلیس و مردم  انجام می‌شود همچنین در مساجد مختلف برای نمازگران سخنرانی انجام می‌شود.
عباس زاده در ادامه به عملکرد شش ماهه ناجا نیز اشاره و اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 700 هزار تماس مردمی با پلیس و همچنین 500 هزار تماس با 197 انجام شده که این نشان دهنده اعتماد مردم نسبت به عوامل پلیس است.
وی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون با مشارکت مردم و تلاش‌های شبانه روزی پلیس، هیچ‌گونه جرائم خشن در سطح آذربایجان‌غربی وجود نداشته و تمامی آیتم‌های سرقت و کشفیات از یک تا 30 درصد کاهش داشته است.
عباس زاده تصریح کرد: در حوزه متهمین دستگیر شده 16 درصد افزایش، در حوزه باندهای متلاشی شده در سال گذشته 11 درصد افزایش، در حوزه انهدام مواد مخدر در سال جاری 27 درصد افزایش وجود داشته است.
معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: تلاش‌های شبانه روزی پلیس در کنار مشارکت‌های مردمی باعث شده است تا در حوزه آموزش و اطلاع رسانی وضعیت قابل قبولی مشاهده شود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید