20:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1398 - 06:25
کد خبر: 13033
باریش گزارش می‌دهد:

نابسامانی حمل و نقل عمومی گره ترافیک را کورتر می‌کند

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در آلودگی هوا دارد و همچنین باعث می‌شود مردم رغبت کمی برای استفاده از آن داشته باشند که در این صورت شهروندان به استفاده از خودروی شخصی روی می‌آورند و این امر عامل مهمی برای ایجاد ترافیک به شمار می‌رود.
 نابسامانی حمل و نقل عمومی گره ترافیک را کورتر می‌کند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، چند سالی است که ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه دچار فرسودگی شده و نیاز به تجهیز و ساماندهی دارد. اما در حال حاضر آنچنان که باید و شاید اقدامات اساسی که پاسخگوی نیاز مردم باشد صورت گرفته است.

طبق آمار کشوری سن استاندارد ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح کشور 10 سال است اما این رقم در ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر ارومیه در مرز 13 سال قرار گرفته است.
 این شهر که سال دیگر هم قرار است به عنوان شهر گردشگر بین‌الملل در طرح 2020 معرفی شود هنوز در ایجاد زیرساخت های اولیه در حوزه حمل و نقل عمومی کمیتش لنگ می‌زند.

با این حال امیدواریم مسئولان امر اهتمام ویژه برای تجهیز و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشند تا مردم بتوانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی دلیل ترافیک

یکی از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری حسین با گلایه از وضعیت ناوگان حمل و نقل گفت: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی باعث شده تا مردم علاقه‌ای به تردد با این وسایل نداشته باشند.
این مخاطب با اشاره به دلایل ترافیک ادامه داد: اگر مسئولان متوالی ناوگان حمل و نقل عمومی را ساماندهی کنند مردم نیز برای استفاده از آن علاقه نشان می‌دهند که در این صورت استفاده از خودرو شخصی کاهش می‌یابد و شاهد کاهش ترافیک شهری نیز خواهیم بود.

خودروهای تک سرنشین بلای جان خیابان‌ها
علیرضا از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز از افزایش ترافیک با آغاز ماه مهر گلایه کرد و افزود: استفاده از خودروهای تک سرنشین در ساعات اولیه صبح باعث می‌شود تا دقایقی خیابان‌های سطح شهر از افزایش حجم ترافیک قفل شود.
وی گفت: کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین فرسوده بودن آن باعث شده تا مردم به جای آنکه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند با خودروهای شخصی در شهر تردد کنند و ترافیک شدیدی به وجود بیاید.
این شهروند ادامه داد: مسئولان و متولیان مدارس و مدیران شهری باید اقدامات اساسی در این راستا انجام دهند تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

مسیرهای کوتاه نیازی به خودرو ندارند

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت با اشاره به اینکه در مهرماه ترافیک افزایش می‌یابد گفت: از روز گذشته که مدارس بازگشایی شده مشکل ترافیک در سطح شهر ارومیه آغاز شده است.
وی ادامه داد: خانواده‌های که فقط یک خیابان با مدرسه فاصله دارند به جای اینکه پیاده فرزند خود را به مدرسه ببرند از خودرو استفاده می‌کنند و این عامل مهمی در ایجاد ترافیک است.
این مخاطب باریش نیوز با گلایه از شهروندان افزود: افرادی که برای فاصله‌های کوتاه از خودروی شخصی استفاده می‌کنند برای دیگر افراد که مسافت طولانی را برای رسیدن به محل کار طی می‌کنند مانع می‌شوند.

اگر اقدامات درستی در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی صورت بگیرد دیگر ترافیک‌های سنگین شهروندان را کلافه نمی‌کند پس باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید