13:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مهر 1398 - 09:25
کد خبر: 13029
یادداشت:

باید و نبایدهای تغذیه مدرسه‌ای‌ها

با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، تغذیه دانش آموزان به یکی از مهمترین دغدغه والدین تبدیل می‌شود که در صورت توجه به آن یادگیری کودکان تقویت می‌شود.
باید و نبایدهای تغذیه مدرسه‌ای‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با آغاز فصل مدارس تغذیه دانش آموزان مدرسه‌ای به یکی از دغدغه‌های مهم والدین تبدیل می‌شود به طوری که این نگرانی همیشه با والدین همراه است.
امروزه با تغییر گرایش کودکان به غذاهای فست فودی نیمی از نیازهای اساسی و تغذیه‌ای کودکان برآورده نمی شود و این موضوع تأثیر منفی بر روند یادگیری کودکان می‌گذارد.
اغلب کودکان به مصرف پفک و چیپس و خوراکی‌هایی که برای بدن مضر است عادت کردند و تغییر سبک مصرف مواد غذایی مضر برای آنان سخت می‌شود اما استفاده از ظروف خوش رنگی که باب میل کودکان است می‌تواند بر مصرف مواد غذایی و خوردن غذاهای مقوی آنان مؤثر باشد. 
یکی از سوال‌های همیشگی والدین از متخصصان تغذیه این است که چگونه تغذیه فرزند خود را غنی کنند تا بتواند بازده مناسبی را در مدرسه داشته باشد.
به گفته متخصصان تغذیه، کودکان و نوجوانان برای رشد جسمی خود و از همه مهم‌تر ایجاد سلول جدید در بدن و همچنین داشتن استخوان‌های مستحکم و قوی نیاز به  مصرف کلسیم، پروتئین و روی دارد.
اهمیت تغذیه مناسب در کودکان بیشتر از بزرگسالان است و هر گونه کمبود در این زمینه مشکلات جبران ناپذیری را به وجود می‌آورد.
مصرف مواد غذایی که حاوی پروتئن و فیبر است همچنین استفاده از میوه‌های تازه و لبنیات به رشد و یادگیری کودکان بسیار کمک می‌کند.
توجه بیشتر به وعده صبحانه و استفاده از مغزهای گردو، بادام و پسته نیز بسیار تأثیر دارد و باید در طول هفته به مصرف آن توجه شودمصرف صبحانه به یادگیری دانش آموزان کمک می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید