16:33|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مهر 1398 - 09:07
کد خبر: 13021
باریش گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاری سهمی که در آذربایجان‌غربی ناچیز است

سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی نیازمند دارا بودن از محیطی مطلوب و ایمن و همچنین با سوددهی بالا دارد که این امر در آذربایجان‌غربی مهیا است و بسترهای مناسب و متنوعی در این استان وجود دارد.
سرمایه‌گذاری سهمی که در آذربایجان‌غربی ناچیز است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، سرمایه گذاری یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه و رشد اقتصادی هر منطقه است و آذربایجان‌غربی زمینه و فرصت بسیار مناسبی در جهت سرمایه گذاری و افزایش پتانسیل اقتصادی در منطقه دارد.
 سرمایه‌گذاری در استان نیازمند دارا بودن از محیطی مطلوب و ایمن و همچنین با سوددهی بالا دارد که این امر در آذربایجان‌غربی مهیا است و بسترهای مناسب و متنوعی در این استان وجود دارد.
برای اینکه آذربایجان‌غربی سرمایه گذاران مختلفی را در زمینه‌های متنوع جذب و به کاری گیری نماید نیازمند ایجاد و شرایط مطلوب از سوی مسئولان متولی دارد که باید در این راستا اهتمام اساسی صورت گیرد.
آذربایجان‌غربی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد
سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به نیازهای ضروری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این استان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و هیچ تفاوتی ندارد که این سرمایه گذار چه کسی از کدام قومیت باشد بلکه باید در هر سرمایه گذاری قوانین و مقررات رعایت شود.
شهسواری افزود: با وجود تمام فراز و نشیب‌ها و مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق به واسطه حضور مستقیم نیروهای آمریکا و انگلیس در آنجا آذربایجان‌غربی بالاترین ضریب امنیت را در استان‌های کشور دارد و این ثمره ایستادگی چهل ساله ما ایرانیان است.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: تنوع قومی و مذهبی در استان ما یک فرصت است اگر کسی بخواهد آن را به تهدید تبدیل کند کار اشتباهی کرده و با آن برخورد می‌شود.
وی با اشاره به اتحاد میان اقوام و مذاهب مردم در آذربایجان غربی، افزود: هر شخصی در این استان با هر عنوان و مقامی هر چند که سردار یا سرباز، چه روحانی چه شخصی، چه مسئول و چه نماینده باشد بداند کوبیدن بر طبل تفرقه خط قرمز ما است.
شهسواری با بیان اینکه وحدت و اتحاد از نان شب نیز مهم تر است، تاکید کرد: همه مسئولان و شهروندان بدانند هیچ اتفاق خاص و ویژه‌ای نمی‌افتد پس محکم و استوار به خدمت به مردم و  آبادانی کشور ادامه دهید  و در انجام وظیفه خود سستی نکنید.
وی با اشاره به نیازهای ضروری استان تصریح کرد: این استان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و هیچ تفاوتی ندارد که این سرمایه گذار چه کسی از کدام قومیت باشد بلکه باید در هر سرمایه گذاری قوانین و مقررات رعایت شود.
برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی 10 مهر ماه 98 
رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اقتصادی به عنوان یکی از مراکز مستعد اقتصادی کشور در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های سرآمد کشور است، ادامه داد: با برگزاری این همایش در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف هستیم.
وی بیان کرد: این همایش با محوریت کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و با تاکید بر توان اقتصادی، پتانسیل‌ها و موقعیت خاص آذربایجان‌غربی از جمله منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و مناطق ویژه اقتصادی برگزار می‌شود.
حسینی اظهار کرد: صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و صنایع تبدیلی، حوزه توسعه و عمران شهری، عمران زیربنایی و انرژی، گردشگری، سلامت و خدمات، مناطق آزاد ویژه اقتصادی از پنل‌ها و بخش‌های این همایش است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: محوریت برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری با اتاق بازرگانی است و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از تجار خارجی و کسانی که مراوده اقتصادی دارند برای حضور در این همایش دعوت کنند.
حسینی بیان کرد: برگزاری این حرکت اقتصادی بسیار پویا می‌تواند استفاده خوبی برای استان داشته باشد بنابراین برای معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل و ظرفیت اقتصادی استان برنامه‌ریزی و تدابیر لازم اندیشیده شود.
دولت از حضور سرمایه گذاران در آذربایجان‌غربی استقبال می‌کند
پیمان آرامون، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربايجان‌غربی درعرصه گردشگری دارای پتانسیل‌های زیادی است.
وی افزود: آذربایجان‌غربی دروازه تجاری کشور با کشورهای اروپایی، از مناطق مستعد سرمایه گذاری در بخش‌های تجاری و خدماتی است و دولت ضمن استقبال از حضور سرمایه گذاران در این استان، حمایت‌های لازم در تامین نیازهای زیربنایی برای فعالین در این عرصه اعمال می‌کند.
این مسئول گفت: آذربايجان ‌غربی در عرصه گردشگری نیز دارای ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی است که با سرمایه گذاری در این بخش ها علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه در کسب درآمد و معیشت مردم استان نیز تحولات قابل توجهی را ایجاد می‌کند.
طبق آمارهای موجود طی یک سال گذشته برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در آذربایجان‌غربی انجام و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید