09:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مهر 1398 - 06:42
کد خبر: 13015
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

برگزاری همایش شمس تبریزی در خوی

به مناسبت هفته گرامیداشت گردشگری، 7 و 8 مهرماه همایش بین المللی شمس تبریزی با حضور فعالان گردشگری در خوی برگزار می‌شود.
برگزاری همایش شمس تبریزی در خوی

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز ضمن گرامیداشت هفته گردشگری اظهار کرد: در نیمسال نخست سال 98 آمارهای موجود نشان می‌دهد که شاهد افزایش و رشد مسافران نوروزی و تابستانی در آذربایجان‌غربی هستیم و استان رفته رفته جایگاه خود را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری پیدا کرده است.
وی گفت: برای هفته گردشگری برنامه‌های بسیار متنوع در نظر گرفته شده که از جمله مراسم گرامیداشت هفته گردشگری روز شنبه با حضور فعالان گردشگری برگزار شد و از برگزیدگان این حوزه تجلیل به عمل آمد.
جباری افزود: از جمله برنامه‌های هفته گردشگری، تورهای گردشگری برای سالمندان و کودکان با هدف آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: برنامه‌های ترویجی با هدف تبیین امنیت گردشگری در برخی از مدارس آذربایجان‌غربی و توزیع رایگان اقلام و پکیج‌های گردشگری نیز در طی هفته گرامیداشت گردشگری انجام می‌شود.
جباری تصریح کرد: هفته گردشگری در سال جاری با شعار آموزش، مهارت و اشتغال نام گذاری شده که به دلیل اهمیت و نقشی که گردشگری می‌تواند در حوزه ایجاد اشتغال مهارت آموزشی داشته باشد می‌تواند بخش عمده‌ای از جامعه و صنوف را به خود مشغول کند و فعال نگه دارد.
وی گفت: پاک سازی جاذبه‌های گردشگری و ابنیه تاریخی در هفته گرامیداشت گردشگری انجام می‌شود و در طول هفته مراکزی را انتخاب می‌کنیم که با حضور سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها ‌نسبت به پاک سازی نمادین تعدادی از جاذبه‌های تاریخی اقدام خواهیم کرد.
جباری اظهار کرد: از مهمترین فعالیت‌ها و در راستای معرفی طبیعت زیبای آذربایجان‌غربی برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه‌های طبیعی استان را در محل حوزه هنری استان انجام می‌شود که بتوانیم جاذبه‌های کمتر شناخته شده را بیشتر معرفی کنیم و به عنوان مقاصد جدید برای بازدید معرفی کنیم.
وی افزود: یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که انجام می‌شود رونمایی از اطلس گردشگری روستایی و اکو توریسم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: 7 و 8 مهرماه همایش بین المللی شمس تبریزی در خوی برگزار می‌شود همچنین در همه شهرستان‌ها به تناسب هماهنگی‌های انجام شده در پایگاه‌های میراث جهانی مراسمات تجلیل از فعالان گردشگری و حضور در مدارس، تبلیغات و معرفی حوزه‌های گردشگری از برنامه‌هایی است که در هفته گردشگری در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود تا بتوانیم گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی معرفی کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید