02:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مهر 1398 - 07:58
کد خبر: 12996
یادداشت:

دست سارقان به بنرهای تبلیغاتی ارومیه هم رسید

سرقت از تمام امکانات سطح شهر کافی نبود و این روزها دست سارقات به بنرهای تبلغاتی هم رسیده است که در تارکی اقدام به سرقت و فروش آن‌ها می‌کنند.
دست سارقان به بنرهای تبلیغاتی ارومیه هم رسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، در پی سرقت‌های متعدد از سطح شهر پیام‌های مردمی را دریافت کردیم که این روزها خبر از ناپدید شدن بنرهای تبلیغاتی در سطح ارومیه می‌دهند، بنرهایی که نمی‌دانیم برای چه می‌خواهند.

سوال اساسی‌تر این است که چرا باید وضعیت معیشت مردم آنقدر بد باشد که دست به چنین سرقت‌هایی در سطح شهر بزنند.

در ماه‌های اخیر هرچه وضعیت اقتصادی مردم بدتر می‌شود بیشتر به چنین اقداماتی دست می‌زنند حال چرا به دنبال شغلی برای تامین نیازهای خود نیستند را نمی‌دانیم ولی باید به چنین افرادی گوشزد کرد که این اقدامات عاقبت خوشی نخواهد داشت و روزی از کرده‌های خود پشیمان می‌شوند.

سرقت‌ها تنها به بنرهای سطح شهر ختم نمی‌شود و بعضی از این سارقین المان‌های سطح شهر را با کالاهای فروشی اشتباه می‌گیرند و در تاریکی شب آن‌هارا با سرقت می‌برند.

به گفته کریم اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه حفط نظم و امنیت در کلانشهر ارومیه وظیفه اصلی نیروی انتظامی است، و با تلاش ماموران نیروی انتظامی در زمینه کشف سرقت شاهد افزایش ۳۱ درصد هستیم.

میزان سرقت‌های انجام شده در سطح شهرستان ارومیه نسبت، توسط ۶۹ درصد معتادین ، ۶۱ درصد بیکاران ، ۶۹ درصد سارقین سابقه دار و ۹ درصد بانوان را انجام می‌شود که با توجه به سال گذشته سرقت ۷۷ درصد رشد داشته است.

بیشترین سرقت‌ها مربوط به منازل و مغازه‌ها با ۳۴ درصد، اماکن دولتی ۲۹ درصد، اتومبیل ۱۵ درصد، داخل خودرو ۳۱ درصد وکشت و زمین ۵۱ درصد سرقت ها را به خود اختصاص دادند.

ارزش کالاهای کشف شده در سال‌جاری ۳ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش دارد.

با توجه به گفته‌های فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه آمار سرقت‌ها افزایش یافته است، پس صاحبان بنرها و مردم باید آگاه باشند و در صورت مشاهده هرگونه سواستفاده از بنرها و المان‌هاش شهری فورا آن را با پلیس درمیان بگذارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید