06:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مهر 1398 - 06:53
کد خبر: 12994
باریش گزارش می‌دهد:

بهداشت اصلی که مدارس باید جدی بگیرند

آموزش و رسیدگی به وضعیت بهداشتی دانش‌آموزان در مدارس و همچنین بهداشت محیط مدرسه در بهبود وضعیت سلامت در جامعه بسیار مهم و با اهمیت است و نقش مهمی در جلوگیری از عوارض ناشی از بیماری‌های مزمن و گسترش آن در میان دانش آموزان دارد.
بهداشت اصلی که مدارس باید جدی بگیرند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدرسه نه تنها محل تحصیل و آموختن علم است بلکه به عنوان خانه دوم دانش آموزان نیز به شمار می‌رود.
مدرسه به عنوان پایگاهی مهم در راستای تأثیرگذاری بر دانش آموزان و خانواده‌ها است و دانش آموزان در طول روز از این رو رسیدگی به وضعیت بهداشتی دانش‌آموزان در مدارس و همچنین بهداشت محیط مدرسه در بهبود وضعیت سلامت در جامعه بسیار مهم و با اهمیت است و نقش مهمی در جلوگیری از عوارض ناشی از بیماری‌های مزمن و گسترش آن در میان دانش آموزان دارد. 
متاسفانه در بسیاری از مدارس بودجه‌ای برای بخش بهداشت تعلق نمی‌گیرد و دانش آموزان از نبود مربی بهداشت در مدارس رنج می‌برند که همین عامل زمینه ساز بروز بسیاری از مسایل و مشکلات بهداشت محیطی، جسمی و روحی در دانش آموزان است.
عدم رعایت بهداشت در مدارس تبعات جبران ناپذیری دارد 
یکی از شهروندان ارومیه‌ای که به همراه فرزند خود در یکی از مدارس سطح شهر ارومیه بود گفت: رعايت نكردن بهداشت محيط در آموزشگاه‌ها و مدارس، اثرات نامطلوبی بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان دارد.
وی افزود: تعليم و تربيت در شرايط ايمن، بهداشتی و برخورداری از خدمات بهداشتی ، حق مسلم همه دانش‌آموزان است و باید به آن اهمیت ویژه‌ای داده شود.
این شهروند ادامه داد: مكان مدرسه كه در آن تعليم و تربيت كودكان صورت می‌پزیرد و شخصيت اجتماعی و روانی دانش آموزان شکل می‌گیرد بايد نيازهای جسمی و روانی دانش آموزان نیز به ويژه در بهداشت و سلامتی مورد توجه قرار گیرد.
نبود مربی بهداشت در برخی از مدارس
سودابه مادر یکی از دانش آموزان شهر ارومیه به بیان اینکه متاسفانه برخی از مدارس مربی بهداشت ندارند اظهار کرد: رعایت بهداشت در مدارس باید به صورت مستمر و زیر نظر مربی بهداشت انجام شود اما متاسفانه برخی از مدارس از مربی بهداشت محروم هستند.
وی گفت: بهداشت فردی و بهداشت محیط دو مقوله جدا از هم هستند که باید به صورت جدی در مدارس رعایت شود تا سلامتی دانش آموزان و حتی مربیان در مدارس به خطر نیوفتد.
فروش تنقلات در بوفه مدارس به سلامت دانش‌آموزان آسیب می‌رساند
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: مسئولان بهداشتی باید از فروش تنقلات در مدارس جلوگیری کنند و به جای آن فروش خشکبار و تنقلات سالم را جایگزین چیپس و پفک کنند.
وی افزود: آموزش مربیان بهداشتی برای دانش آموزان در مدارس جهت استفاده و تشویق به مصرف خوراکی‌های سالم و طبیعی نقش بسیار مهمی در تضمین سلامتی دانش آموزان دارد که امیدواریم در مدارس شهر ارومیه هم رعایت شود.
ایمنی و رعایت بهداشت در فضاهای آموزشی از جمله مهمترین عوامل تضمین سلامتی دانش‌آموزان به حساب می‌آید که اگر مورد توجه مسئولان، مربیان مدارس، والدین و حتی خود دانش آموزان قرار بگیرید می‌تواند در سطح جامعه اثر گذار بوده و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عادتی ماندگار و رسمی تبدیل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید