04:49|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1398 - 09:12
کد خبر: 12991
باریش گزارش می‌دهد:

پاسخگویی رسالت گمشده در بین مسئولان/ نمی‌شناسم به همین راحتی

یکی از از رسالت‌های اصلی مسئولان، پاسخگویی و شفاف سازی برای اذهان عمومی است و رسانه در این میان حلقه واسطه بین افکار عمومی و مسئولین است که متاسفانه پاسخ ندادن به رسانه به ظاهر در بین خیلی از مسئولین این روزها باب شده است.
 نمی‌شناسم به همین راحتی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تقاطع غیرهمسطح آذربایجان به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ در شهر ارومیه در سال 92 کلنگ‌زنی شد و بعد از گذشت 7 سال همچنان به بهره‌برداری نرسیده است.
به گفته مسئولان شهری افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح آذربایجان تا حد زیادی از حجم ترافیک شهری در سطح شهر ارومیه را کاهش می‌دهد اما با گذشت 7 سال نه تنها بار ترافیکی این منطقه کاهش پیدا نکرده بلکه به طول کشیدن ساخت و ساز تقاطع غیرهمسطح آذربایجان باعث شده در ساعات مختلف شبانه روز این منطقه به شدت با بار ترافیکی سنگین رو به رو باشد.
با توجه به اینکه شهر ارومیه لقب کلانشهر به خود گرفته است اما همچنان برخی از طرح‌هایی که در قالب کنترل ترافیک شهری طرح‌ریزی شده بود انجام نشده و برخی دیگر نیز با اینکه کلنگ زنی شده اما همچنان بلاتکلیف مانده است.
در جامعه فعلی ترافیک به یکی از معضلات بزرگ شهری تبدیل شده و رفت‌وآمدهای روزانه را به شدت مختل کرده است اما ایجاد زیرساخت‌های مناسب شهری می‌تواند تا حد زیادی از بروز این معضل شهری جلوگیری کند که در شهر ارومیه نیز یکی از این زیرساخت و طرح‌ها همان تقاطع غیر همسطح آذربایجان است که با هدف کاهش ترافیک شهری احداث شده اما با گذشت چند سال از عدم بهره‌برداری و افتتاح آن، حالا باید گفت خود به یک معضل عظیم شهری تبدیل شده است.
در اواخر مرداد ماه سال جاری خبرنگار باریش نیوز در پی پیگیری اقدامات پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان با شهردار ارومیه گفت‌وگو کرد و شهردار عنوان کرد که پیمانکاران پروژه تقاطع غیرهم سطح آذربایجان تعهد دادند که تا پایان شهریور ماه امسال عرشه تقاطع را تحویل دهند و بعد از اجرای مراحل دیگر نیمه دوم سال جاری این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.
با توجه به اینکه مردم خواستار اطلاعات جدید از اجرای پروژه‌های سطح شهر ارومیه هستند خبرنگار باریش نیوز برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین وضعیت‌ تقاطع غیر همسطح آذربایجان امروز دوم مهرماه با کاظم زوار، معاون عمرانی شهرداری ارومیه تماس گرفت و مطابق مصاحبه‌های گذشته این مسئول پاسخگو نشد و عنوان کرد: من باریش نیوز را نمی‌شناسم و برای پیگیری امور عمرانی با روابط عمومی هماهنگ شوید!
یکی از از رسالت‌های اصلی مسئولان، پاسخگویی و شفاف سازی برای اذهان عمومی است و رسانه در این میان حلقه واسطه بین افکار عمومی و مسئولین است که متاسفانه پاسخ ندادن به رسانه به ظاهر در بین خیلی از مسئولین این روزها باب شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید