21:33|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1398 - 09:05
کد خبر: 12990
یادداشت:

کلینیک‌هایی که درمانگر درد واحدهای صنعتی می‌شوند

تعداد زیادی از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی در سالهای اخیر هر یک به دلیلی از چرخه تولید و درآمدزایی خارج شدند بی آنکه تابحال کسی برای دردهای عمیق این واحدها چاره‌ای جدی بیندیشد.
کلینیک‌هایی که درمانگر درد واحدهای صنعتی می‌شوند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از اهرم‌های بالقوه برای توسعه اقتصادی هر استان و به تبع آن هر کشور محسوب می‌شود به هر اندازه تولید در بخش صنعت از پویایی و تکاپوی جدی برخوردار باشد، به همان میزان روند رشد و توسعه یافتگی از شتاب بیشتری برخوردار می‌شود.

اما حال و روز واحدهای صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی چند سالی است که هر یک به دلایلی از جمله نوسان قیمت و آشفتگی‌های اقتصادی یا از چرخه تولید خارج شدند و یا اینکه با کمترین ظرفیت در حال ادامه حیات هستند.

گرچه هر ساله از سوی متولیان استانی طرح‌هایی برای گره‌گشایی از درد واحدهای تولیدی انجام می شد اما به ظاهر طرح‌های مقطعی هم نمی‌توانست زخم عمیق این بخش از اقتصاد تولیدی را درمان کند.

درمان قطعی و به موقع درد واحدهای صنعتی در واقع می تواند در بخش اشتغال، تولید و همچنین جذب سرمایه اهرم توسعه استان باشد و شاید راه‌اندازی کلینیک تخصصی صنعت بتواند گوشه‌ای از این زخم‌ها را التیام بخشیده و درمان کند.

امیر شهسوار معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی از راه اندازی کلینیک تخصصی صنعت در ارومیه خبر داده است تا شاید برای اولین بار مشکل و معضلات سر راه تولید و صنعت استان با کار کارشناسی و تخصصی پیگیری و به صورت دائمی برطرف شود

به گفته مسئولان تا کنون 20 واحد تولیدی صنعتی از مشاوره‌های ارائه شده از سوی کلینیک تخصصی صنعت در استان بهره‌مند شدند  و کلینیک‌های صنعتی ویزیت واحدهای تولیدی دارای مشکل طرف قرارداد را برعهده دارند و با احصای مشکلات آنها و گرفتن مشاوره از متخصصان مربوطه در جهت رفع مشکلات آنها اقدام می‌کنند.

در حال حاضر 35 درصد واحدهای صنعتی آذربایجان غربی راکد هستند و از چرخه تولید خارج شدند و به اذعان مسئولان 65 درصد از صنایع و واحدهای تولیدی استان نیز با ظرفیت کمتر از میزان تعیین شده به فعالیت ادامه می‌دهند که متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی وضع موجود صنایع و واحدهای تولیدی چندان مناسب نیست.

انتظار می‌رود اقدامات و طرح‌های متولیان امر اقتصاد استان با کمی چاشنی تدبیر جنبه عملی به خود بگیرد و مشکلات بخش صنعت را که گره‌گشای بسیاری از مشکلات می‌‌تواند باشد، برای همیشه برطرف کند چراکه آذربایجان غربی ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه‌های تجاری و اقتصادی دارد که صنعت هم می‌تواند به واسطه اهرم بالقوه توسعه شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید