13:46|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1398 - 13:51
کد خبر: 12978
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

تسریع رسیدگی‌های قضایی با دفاتر خدمات الکترونیک

وجود ارباب رجوع در دستگاه‌های قضایی موجب کند شدن روند کار شده و ما نیز به تبع جهان، ارتباط چهره به چهره را در این راستا کمتر کرده و به دفاتر خدمات الکترونیکی ارجاع دادیم.
تسریع رسیدگی‌های قضایی با دفاتر خدمات الکترونیک

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در نشست بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های کلان قوه قضاییه با توجه به رسالت‌های مهم حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز ظرفیت علمی قضایی اداری قابل توجهی داریم و می‌توانیم تحولاتی را اجرا کنیم که باید متناسب با ظرفیت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال اثربخشی هستیم گفت: باید به فکر ارتقای فرهنگ حقوقی مردم باشیم زیرا با افزایش فرهنگ حقوقی در میان مردم احتیاج آنان به دستگاه قضایی نیز کمتر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه قوه قضاییه امروزه با ده سال گذشته بسیار تفاوت دارد خاطر نشان کرد: تحولات بسیاری در زمینه‌هایی همچون ابلاغ و دادرسی الکترونیکی صورت گرفته که نشان دهنده این تفاوت‌ها است.

گروسی ادامه داد: اکنون باید با احساس تکلیف شرعی و دینی، در زمینه تحولات قوه قضاییه حساسیت به خرج داده و با ظرافت، دقت و استدلال صحیح قدم برداریم.

وی افزود: فرصت خطا و آزمایش نداریم زیرا تحول قوه قضاییه یک تحول مهم است و مردم حکومت اسلامی را با قوه قضاییه می‌شناسند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی وجود ارباب رجوع در دستگاه های قضایی را موجب کند شدن روند کار دانست و اعلام کرد: به تبع جهان، ارتباط چهره به چهره را در این راستا کمترکردیم و کارها را به دفاتر خدمات الکترونیکی ارجاع دادیم.

گروسی با اشاره به اینکه درعصر امروز همه مدافع عدالت هستند و آماده پرداخت هر بهایی برای به وجود آمدن عدالت هستند ادامه داد: تمامی این اقدامات برای سرعت بخشیدن به عدالت است، افزایش رضایت و جلب اعتماد عمومی برای قوه قضاییه از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما باید قضاوت جامعه را نسبت به قوه قضاییه بهبود ببخشیم.

وی گفت: انتظار ما از جامعه حقوقی این است که نقش خود را در کاهش دعاوی برجسته کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در زمینه ابلاغ و دادرسی الکترونیکی گام‌های بسیار خوبی را برداشته ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید